"Na wieki będę opiewał łaski Pana...", czyli Psalm 89 (cz. I)...

Psalm 89,1-5

"Pieśń pouczająca. Etana Ezrachity.
Na wieki będę opiewał łaski Pana,
moimi ustami będę głosił Twą wierność przez wszystkie pokolenia,
albowiem powiedziałeś: «Na wieki ugruntowana jest łaska»,
utrwaliłeś swoją wierność w niebiosach.
«Zawarłem przymierze z moim wybrańcem;
przysiągłem słudze memu, Dawidowi:
Utrwalę na wieki twoje potomstwo
i tron twój utrwalę z pokolenia na pokolenie»."

Na wieki będę opiewał łaski Pana... Przypomina mi się początek Psalmu 118: "Alleluja. Dziękujcie Panu, bo jest dobry, bo łaska Jego trwa na wieki" (Ps 118,1)...

...powiedziałeś: «Na wieki ugruntowana jest łaska»... Każdego dnia Bóg zapewnia: "Kocham cię!"...

Zawarłem przymierze z moim wybrańcem; przysiągłem słudze memu, Dawidowi... Najważniejszym tematem Psalmu 89 jest zapowiedź, którą prorok Natan przekazał Dawidowi (2 Sm 7) [G. Ravasi, Biblia dla każdego. Stary Testament, s. 230]...  

Komentarze