"Dla Ciebie bowiem znoszę urąganie...", czyli Wielki Poniedziałek w Psalmie 69...

Psalm 69, 6-13

"Boże, Ty znasz moją głupotę
i występki moje nie są zakryte przed Tobą.
Niech przeze mnie nie wstydzą się ci, co Tobie ufają,
Panie, Boże Zastępów.
Niech przeze mnie się nie rumienią ci, którzy Ciebie szukają,
Boże Izraela!
Dla Ciebie bowiem znoszę urąganie
i hańba twarz mi okrywa.
Dla braci moich stałem się obcym
i cudzoziemcem dla synów mej matki.
Bo gorliwość o dom Twój mnie pożera
i spadły na mnie obelgi uwłaczających Tobie.
Trapiłem siebie postem,
a spotkały mnie za to zniewagi.
Przywdziałem wór jako szatę
i pośmiewiskiem stałem się dla tamtych.
Mówią o mnie siedzący w bramie
i śpiewają pieśni ci, co piją sycerę."

W Wielki Poniedziałek Jezus modli się: Boże Izraela! Dla Ciebie bowiem znoszę urąganie i hańba twarz mi okrywa. Dla braci moich stałem się obcym i cudzoziemcem dla synów mej matki. Bo gorliwość o dom Twój mnie pożera i spadły na mnie obelgi uwłaczających Tobie... Pan widzi zbliżającą się śmierć... W swoim Sercu już słyszy przekleństwa i szyderstwa ludzi, którzy w Wielki Piątek będą narzędziami sił zła. Pokorny, ubogi i posłuszny Sługa Jahwe z MIŁOŚCI decyduje się oddać swoje Ciało i Krew w ręce ludzi...

Komentarze