"Zmiłuj się nade mną, Boże...", czyli pokutny Psalm 51...

Psalm 51

"Kierownikowi chóru. Psalm. Dawida, gdy przybył do niego prorok Natan po jego grzechu z Batszebą.
Zmiłuj się nade mną, Boże, w swojej łaskawości,
w ogromie swego miłosierdzia wymaż moją nieprawość!
Obmyj mnie zupełnie z mojej winy
i oczyść mnie z grzechu mojego!
Uznaję bowiem moją nieprawość,
a grzech mój jest zawsze przede mną.
Tylko przeciw Tobie zgrzeszyłem
i uczyniłem, co złe jest przed Tobą,
tak że się okazujesz sprawiedliwym w swym wyroku
i prawym w swoim osądzie.
Oto zrodzony jestem w przewinieniu
i w grzechu poczęła mnie matka.
Oto Ty masz upodobanie w ukrytej prawdzie,
naucz mnie tajników mądrości.
Pokrop mnie hizopem, a stanę się czysty,
obmyj mnie, a nad śnieg wybieleję.
Spraw, bym usłyszał radość i wesele:
niech się radują kości, któreś skruszył!
Odwróć oblicze swe od moich grzechów
i wymaż wszystkie moje przewinienia!
Stwórz, o Boże, we mnie serce czyste
i odnów w mojej piersi ducha niezwyciężonego!
Nie odrzucaj mnie od swego oblicza
i nie odbieraj mi świętego ducha swego!
Przywróć mi radość z Twojego zbawienia
i wzmocnij mnie duchem ochoczym!
Chcę nieprawych nauczyć dróg Twoich
i nawrócą się do Ciebie grzesznicy.
Od krwi uwolnij mnie, Boże, mój Zbawco:
niech mój język sławi Twoją sprawiedliwość!
Otwórz moje wargi, Panie,
a usta moje będą głosić Twoją chwałę.
Ty się bowiem nie radujesz ofiarą
i nie chcesz całopaleń, choćbym je dawał.
Moją ofiarą, Boże, duch skruszony,
nie gardzisz, Boże, sercem pokornym i skruszonym.
Panie, okaż Syjonowi łaskę w Twej dobroci:
odbuduj mury Jeruzalem!
Wtedy będą Ci się podobać prawe ofiary, dary i całopalenia,
wtedy będą składać cielce na Twoim ołtarzu."

Przejmujący Psalm 51 jest modlitwą człowieka, który wie, że zgrzeszył. To wołanie Dawida, który przeprasza Boga za swoje ciężkie winy... Stwórca przebacza królowi to, co zrobił...

Zmiłuj się nade mną, Boże... Przebaczenie jest aktem miłosiernej MIŁOŚCI Stwórcy... 

...wymaż moją nieprawość! Przebaczenie jest przekreśleniem - zgładzeniem winy popełnionej przez grzesznika...

Obmyj mnie zupełnie z mojej winy i oczyść mnie z grzechu mojego! (...) Pokrop mnie hizopem, a stanę się czysty, obmyj mnie, a nad śnieg wybieleję... Przebaczenie jest zbawczą kąpielą we Krwi Baranka...

...tak że się okazujesz sprawiedliwym w swym wyroku i prawym w swoim osądzie... Przebaczenie jest aktem sprawiedliwości Boga miłosiernego - wiernego sobie...

Ty masz upodobanie w ukrytej prawdzie... Przebaczenie jest darem Prawdy - Jezusa Zbawiciela...

Odwróć oblicze swe od moich grzechów... Przebaczenie jest odpuszczeniem grzechów...

Stwórz, o Boże, we mnie serce czyste... Przebaczenie jest uzdrowieniem serca...

...odnów w mojej piersi ducha niezwyciężonego! Przebaczenie jest duchowym odrodzeniem...

Nie odrzucaj mnie od swego oblicza... Przebaczenie jest zanurzeniem się w oczach MIŁOŚCI...

Przywróć mi radość z Twojego zbawienia... Przebaczenie jest wykupieniem z niewoli zła...

...uwolnij mnie, Boże, mój Zbawco... Przebaczenie jest przywróceniem człowiekowi wolności...

Panie, okaż Syjonowi łaskę w Twej dobroci... Przebaczenie jest dziełem Łaski dobrego Boga...

...odbuduj mury Jeruzalem! Przebaczenie jest odbudowaniem duchowego domu...

Komentarze