"O Boże, rozważamy Twoją łaskawość we wnętrzu Twojej świątyni...", czyli Psalm 48...

Psalm 48

"Pieśń. Psalm. Synów Koracha.
Wielki jest Pan i godzien wielkiej chwały
w mieście Boga naszego.
Góra Jego święta, wspaniałe wzgórze,
radością jest całej ziemi;
góra Syjon, kraniec północy,
jest miastem wielkiego Króla.
Bóg w jego zamkach
okazuje się obroną.
Oto bowiem złączyli się królowie
i razem natarli.
Zaledwie ujrzeli, zdrętwieli,
zmieszali się i uciekli.
Drżenie ich tam chwyciło
jak bóle kobietę, gdy rodzi,
takie - jak kiedy wiatr wschodni
druzgoce okręty z Tarszisz.
Jakeśmy słyszeli, tak i zobaczyli,
w mieście Pana Zastępów,
w mieście Boga naszego:
Bóg je umacnia na wieki.
O Boże, rozważamy Twoją łaskawość
we wnętrzu Twojej świątyni
.

Jak imię Twe, Boże, tak i chwała Twoja
sięga po krańce ziemi.
Prawica Twoja pełna jest sprawiedliwości.
Niech się weseli góra Syjon,
niech się radują córki Judy
z powodu Twoich wyroków!
Obchodźcie Syjon dokoła,
policzcie jego baszty.
Przypatrzcie się jego murom,
oglądajcie jego warownie,
by opowiedzieć przyszłym pokoleniom,
że Bóg jest naszym Bogiem na wieki wieków
i że On nas będzie prowadził."

Szukam dla siebie miejsca... Pan daje mi mieszkanie!

Mogę zadomowić się w mieście Boga...
...we wnętrzu Twojej świątyni... "Zwycięzcę uczynię filarem w świątyni Boga mojego i już nie wyjdzie na zewnątrz. I na nim imię Boga mojego napiszę i imię miasta Boga mojego, Nowego Jeruzalem, co z nieba zstępuje od mego Boga, i moje nowe imię" (Ap 3,12)...
...w (...) zamkach... "On mocą dla mnie i warownią moją..." (Ps 144,2a)...
 
Jaki "adres" ma Boże mieszkanie, które staje się moje?
Góra Jego święta, wspaniałe wzgórze. (...) góra Syjon... "O Syjonie zaś będzie się mówić: «Każdy na nim się narodził, a Najwyższy sam go umacnia». Pan spisując wylicza narody: «Ten się tam urodził». I oni zaśpiewają jak tancerze: «W tobie są wszystkie me źródła»" (Ps 87,5-7)...
...imię Twe, Boże... "Tak powiesz Izraelitom: «JESTEM, Bóg ojców waszych, Bóg Abrahama, Bóg Izaaka i Bóg Jakuba posłał mnie do was. To jest imię moje na wieki i to jest moje zawołanie na najdalsze pokolenia»" (Wj 3,15)...
...chwała Twoja... "Duch Święty zstąpi na Ciebie i moc Najwyższego osłoni Cię" (Łk 1,35a)...
Prawica Twoja... "Oto wyryłem cię na obu dłoniach,  twe mury są ustawicznie przede Mną" (Iz 49,16); "Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną i Ja daję im życie wieczne. Nie zginą one na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki. Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich. I nikt nie może ich wyrwać z ręki mego Ojca" (J 10,27-29)...

O Boże, rozważamy Twoją łaskawość we wnętrzu Twojej świątyni...

Komentarze