"Ty, Panie, będziesz błogosławił sprawiedliwemu...", czyli Psalm 5...

Psalm 5

"Kierownikowi chóru. Na flety. Psalm. Dawidowy.
Usłysz, Panie, moje słowa,
zwróć na mój jęk uwagę;
natęż słuch na głos mojej modlitwy,
mój Królu i Boże!
Albowiem Ciebie błagam, o Panie,
słyszysz mój głos od rana,
od rana przedstawiam Ci prośby i czekam.
Bo Ty nie jesteś Bogiem, któremu miła nieprawość,
złego nie przyjmiesz do siebie w gościnę.
Nieprawi nie ostoją się przed Tobą.
Nienawidzisz wszystkich złoczyńców,
zsyłasz zgubę na wszystkich, co mówią kłamliwie.
Mężem krwawym i podstępnym
brzydzi się Pan.
Ja zaś dzięki obfitej Twej łasce,
wejdę do Twojego domu,
upadnę przed świętym przybytkiem Twoim
przejęty Twoją bojaźnią.
O Panie, prowadź mnie w swej sprawiedliwości,
na przekór mym wrogom:
wyrównaj przede mną Twoją drogę!
Bo w ustach ich nie ma szczerości,
ich serce knuje zasadzki,
ich gardło jest grobem otwartym,
a językiem mówią pochlebstwa.
Ukarz ich, Boże,
niech staną się ofiarą własnych knowań;
wygnaj ich z powodu licznych ich zbrodni,
buntują się bowiem przeciwko Tobie.
A wszyscy, którzy się do Ciebie uciekają, niech się cieszą,
niech się weselą na zawsze!
Osłaniaj ich, niech cieszą się Tobą,
ci, którzy imię Twe miłują.
Bo Ty, Panie, będziesz błogosławił sprawiedliwemu:
otoczysz go łaską jak tarczą."

Wierzę, że Bóg chroni mnie swoim błogosławieństwem [Ty, Panie, będziesz błogosławił sprawiedliwemu: otoczysz go łaską jak tarczą]. Boża Łaska jest jak tarcza, która sprawia, że staję się niewidzialny dla sił zła...

Moim pragnieniem jest wejść do Bożego Domu (żyć w bliskości Pana) i z całego serca wielbić Stwórcę [Ja zaś dzięki obfitej Twej łasce, wejdę do Twojego domu, upadnę przed świętym przybytkiem Twoim przejęty Twoją bojaźnią]...

Nie chcę odchodzić od Boga i ustawiać się po stronie sił zła (!!!) [Ty nie jesteś Bogiem, któremu miła nieprawość, złego nie przyjmiesz do siebie w gościnę]...

Bóg nie chce, żebym grzeszył i nienawidzi (nie chce widzieć) we mnie zła [Nienawidzisz wszystkich złoczyńców, zsyłasz zgubę na wszystkich, co mówią kłamliwie. Mężem krwawym i podstępnym brzydzi się Pan]...

...wszyscy, którzy się do Ciebie uciekają, niech się cieszą, niech się weselą na zawsze!

Komentarze