"Ja Ciebie dziś zrodziłem...", czyli Psalm 2...

Psalm 2

"Dlaczego narody się buntują,
czemu ludy knują daremne zamysły?
Królowie ziemi powstają
i władcy spiskują wraz z nimi
przeciw Panu i przeciw Jego Pamazańcowi:
«Stargajmy Ich więzy
i odrzućmy od siebie Ich pęta!»
Śmieje się Ten, który mieszka w niebie,
Pan się z nich naigrawa,
a wtedy mówi do nich w swoim gniewie
i w swej zapalczywości ich trwoży:
«Przecież Ja ustanowiłem sobie króla
na Syjonie, świętej górze mojej».
Ogłoszę postanowienie Pana:
Powiedział do mnie:
«Tyś Synem moim,
Ja Ciebie dziś zrodziłem.
Żądaj ode Mnie, a dam Ci narody w dziedzictwo
i w posiadanie Twoje krańce ziemi.
Żelazną rózgą będziesz nimi rządzić
i jak naczynie garncarza ich pokruszysz».
A teraz, królowie, zrozumcie,
nauczcie się, sędziowie ziemi!
Służcie Panu z bojaźnią
i Jego nogi ze drżeniem całujcie,
bo zapłonie gniewem i poginiecie w drodze,
gdyż gniew Jego prędko wybucha.
Szczęśliwi wszyscy, co w Nim szukają ucieczki."


1. Co widzę? Uśmiech na Obliczu Boga [Śmieje się Ten, który mieszka w niebie]...

2. Co słyszę? Bóg woła z Nieba: "Tyś jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie" (Mk 1,11) [Tyś Synem moim, Ja Ciebie dziś zrodziłem]...

3. Co budzi we mnie niepokój? ...mówi do nich w swoim gniewie i w swej zapalczywości ich trwoży. (...) zapłonie gniewem i poginiecie w drodze, gdyż gniew Jego prędko wybucha... Bóg jest sprawiedliwy, a każdy człowiek jest grzesznikiem. Dlatego potrzebujemy miłosierdzia, aby Pan przebaczył nam grzechy...

4. Co jest trudne do zrozumienia? Żelazną rózgą będziesz nimi rządzić i jak naczynie garncarza ich pokruszysz... Literalne rozumienie hebrajskiego oryginału brzmi: "Rozbijesz ich prętem żelaznym i jak naczynie garncarza roztrzaskasz ich"...

Szczęśliwi wszyscy, co w Nim szukają ucieczki... Na szczęście Bóg jest MIŁOŚCIĄ! Ramiona Ojca są naszym domem...

Komentarze