"Do Pana się uciekam...", czyli Psalm 11...

Psalm 11

"Kierownikowi chóru. Dawidowy.
Do Pana się uciekam; dlaczego mi mówicie:
«Niby ptak uleć na górę!»
Bo oto grzesznicy łuk napinają,
kładą strzałę na cięciwę,
by w mroku razić prawych sercem.
Gdy walą się fundamenty,
cóż może zdziałać sprawiedliwy?
Pan w świętym swoim przybytku,
Pan ma tron swój na niebiosach.
Oczy Jego patrzą,
powieki Jego badają synów ludzkich.
Pan bada sprawiedliwego i występnego,
nie cierpi Jego dusza tego, kto kocha nieprawość.
On sprawi, że węgle ogniste i siarka będą padać na grzeszników;
wiatr palący będzie udziałem ich kielicha.
Bo Pan jest sprawiedliwy, kocha sprawiedliwość;
ludzie prawi zobaczą Jego oblicze."

Psalm 11 opowiada o Bogu...

Do Pana się uciekam... Gdzie jest Pan? "Gdy wstąpię do nieba, tam jesteś; jesteś przy mnie, gdy się w Szeolu położę. Gdybym przybrał skrzydła jutrzenki, zamieszkał na krańcu morza: tam również Twa ręka będzie mnie wiodła i podtrzyma mię Twoja prawica" (Ps 139,8-10) [Bóg jest wszechobecny]...

Oczy Jego patrzą, powieki Jego badają synów ludzkich... Co robi Pan? "Ojciec twój (...) widzi w ukryciu..." (Mt 6,18) [Bóg kieruje światem przez swoją Opatrzność]... 

On sprawi, że węgle ogniste i siarka będą padać na grzeszników; wiatr palący będzie udziałem ich kielicha. Bo Pan jest sprawiedliwy... [Bóg jest Sędzią sprawiedliwym]...

Bóg (...) kocha sprawiedliwość; ludzie prawi zobaczą Jego oblicze... ["Bóg jest miłością" (1 J 4,16)]...

Komentarze