"Możecie (...) prorokować wszyscy (...), aby wszyscy byli pouczeni i podniesieni na duchu...", czyli modlitwa o charyzmaty...

1 Kor 14,26-31

"Cóż więc pozostaje, bracia? Kiedy się razem zbieracie, ma każdy z was już to dar śpiewania hymnów, już to łaskę nauczania albo objawiania rzeczy skrytych, lub dar języków, albo wyjaśniania: wszystko niech służy zbudowaniu. Jeżeli korzysta ktoś z daru języków, to niech mówią kolejno dwaj, najwyżej trzej, a jeden niech tłumaczy! Gdyby nie było tłumacza, nie powinien mówić na zgromadzeniu; niech zaś mówi sobie samemu i Bogu! Prorocy niech przemawiają po dwóch albo po trzech, a inni niech to roztrząsają! Gdy zaś komuś innemu z siedzących dane będzie objawienie, pierwszy niech zamilknie. Możecie bowiem w ten sposób prorokować wszyscy, jeden po drugim, aby wszyscy byli pouczeni i podniesieni na duchu."

Czytając fragment Pierwszego Listu św. Pawła do Koryntian, modlę się: "PANIE JEZU CHRYSTE, wołam w Twoje IMIĘ, spraw, by zstąpił na mnie DUCH ŚWIĘTY! DUCHU BOŻY, przyjdź i obdarz mnie charyzmatami! Proszę CIĘ z całego serca,daj mi dar śpiewania hymnów, łaskę nauczania, (...) objawiania rzeczy skrytych, (...) dar języków, łaskę wyjaśniania Słowa Bożego!"

Czytając natchnione Słowa Apostoła narodów: Możecie (...) prorokować wszyscy (...), aby wszyscy byli pouczeni i podniesieni na duchu..., przypomina mi się fragment Księgi Liczb: "Oby tak cały lud Pana prorokował, oby mu dał Pan swego ducha!" (Lb 11,29b)...

Komentarze