"Pan jest moim sędzią...", czyli o perspektywie Paruzji...

1 Kor 4,4

"Sumienie nie wyrzuca mi wprawdzie niczego, ale to mnie jeszcze nie usprawiedliwia. Pan jest moim sędzią."

Sumienie nie wyrzuca mi (...) niczego, ale to mnie jeszcze nie usprawiedliwia... Choć sumienie jest pierwszą instancją, która mnie osądza, aby znać PRAWDĘ, potrzebuję spotkać się z JEZUSEM (ostatnią "Instancją") twarzą w Twarz...

Pan jest moim sędzią... W Psałterzu modlimy się: "Niech się cieszy niebo i ziemia raduje; niech szumi morze i to, co je napełnia; niech się weselą pola i wszystko, co jest na nich, niech się także radują wszystkie drzewa leśne przed obliczem Pana, bo nadchodzi, bo nadchodzi, aby sądzić ziemię. On będzie sądził świat sprawiedliwie, z wiernością swą - narody" (Ps 96,11-13). "Niech rzeki klaszczą w dłonie, niech góry razem wołają radośnie przed obliczem Pana, bo nadchodzi, <bo nadchodzi> sądzić ziemię. On będzie sądził świat sprawiedliwie i według słuszności - ludy" (Ps 98,8n)...

Komentarze