"Wy (...) jesteście wybranym plemieniem...", czyli definicje Kościoła...

1 P 2,9

"Wy zaś jesteście wybranym plemieniem, królewskim kapłaństwem, narodem świętym, ludem [Bogu] na własność przeznaczonym, abyście ogłaszali dzieła potęgi Tego, który was wezwał z ciemności do przedziwnego swojego światła..."

Św. Piotr pisząc: Wy (...) jesteście wybranym plemieniem, królewskim kapłaństwem, narodem świętym, ludem [Bogu] na własność przeznaczonym..., nawiązuje do fragmentu Księgi Wyjścia: "Teraz jeśli pilnie słuchać będziecie głosu mego i strzec mojego przymierza, będziecie szczególną moją własnością pośród wszystkich narodów, gdyż do Mnie należy cała ziemia. Lecz wy będziecie Mi królestwem kapłanów i ludem świętym. Takie to słowa powiedz Izraelitom" (Wj 19,5-6).

Oto cztery określenia Kościoła:

1. "Wybrane plemię"...

2. "Królewskie kapłaństwo"...

3. "Naród święty"...

4. "Lud Bogu na własność przeznaczony"...

Komentarze

  1. ....jak rozumieć te słowa :" Nikt nie może przyjść do Mnie, jeżeli mu to nie zostało dane przez Ojca»...." (??)

    ... jeśli moja wiara słabnie,umiera to znak od Boga,że mnie nie chce..
    ..


    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. ...Ojciec sprawia wszystko. Zsyła ŁASKI: wiarę, nadzieję i miłość...

    2 Tm 4,22
    +++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz