"Przykazanie nowe daję wam, abyście się wzajemnie miłowali...", czyli o NOWYM...

I. Dz 14,21-27
"Paweł i Barnaba wrócili do Listry, do Ikonium i do Antiochii, umacniając dusze uczniów, zachęcając do wytrwania w wierze, bo przez wiele ucisków trzeba nam wejść do królestwa Bożego. Kiedy w każdym Kościele wśród modlitw i postów ustanowili im starszych, polecili ich Panu, w którego uwierzyli. Potem przeszli przez Pizydię i przybyli do Pamfilii. Nauczali w Perge, zeszli do Attalii, a stąd odpłynęli do Antiochii, gdzie za łaską Bożą zostali przeznaczeni do dzieła, które wykonali. Kiedy przybyli i zebrali [miejscowy] Kościół, opowiedzieli, jak wiele Bóg przez nich zdziałał i jak otworzył poganom podwoje wiary."

II. Ps 145,8-13
"Pan jest łagodny i miłosierny,
nieskory do gniewu i bardzo łaskawy.
Pan jest dobry dla wszystkich,
a Jego miłosierdzie nad wszystkim, co stworzył.
Niech Cię wielbią Panie, wszystkie Twoje dzieła
i niech Cię błogosławią Twoi święci.
Niech mówią o chwale Twojego królestwa
i niech głoszą Twoją potęgę.
Aby synom ludzkim oznajmić Twoją potęgę
i wspaniałość chwały Twojego królestwa.
Królestwo Twoje królestwem wszystkich wieków,
przez wszystkie pokolenia Twoje panowanie."

III. Ap 21,1-5a
"Ja, Jan, ujrzałem niebo nowe i ziemię nową, bo pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły, i morza już nie ma. I Miasto Święte - Jeruzalem Nowe ujrzałem zstępujące z nieba od Boga, przystrojone jak oblubienica zdobna w klejnoty dla swego męża. I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu: Oto przybytek Boga z ludźmi: i zamieszka wraz z nimi, i będą oni jego ludem, a On będzie Bogiem z nimi. I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już odtąd nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już /odtąd/ nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły. I rzekł Zasiadający na tronie: Oto czynię wszystko nowe."

IV. J 13,31-33a.34-35
"Po wyjściu Judasza z wieczernika Jezus powiedział: Syn Człowieczy został teraz otoczony chwałą, a w Nim Bóg został chwałą otoczony. Jeżeli Bóg został w Nim otoczony chwałą, to i Bóg Go otoczy chwałą w sobie samym, i to zaraz Go chwałą otoczy. Dzieci, jeszcze krótko jestem z wami. Będziecie Mnie szukać, ale - jak to Żydom powiedziałem, tak i teraz wam mówię - dokąd Ja idę, wy pójść nie możecie. Przykazanie nowe daję wam, abyście się wzajemnie miłowali tak, jak Ja was umiłowałem; żebyście i wy tak się miłowali wzajemnie."

Przyjęcie miłującej obecności i cudownego działania BOGA sprawia, że stajemy się BOŻYMI, czyli NOWYMI ludźmi...

SŁOWO pokazuje nam horyzont BOŻEGO (NOWEGO) świata i drogi BOŻEGO (NOWEGO) Życia...
I. ...przez wiele ucisków trzeba nam wejść do królestwa Bożego... Św. Łukasz posługuje się tu greckim słówkiem thlipsis, które oznacza tyle, co "ucisk", "utrapienie", "udręka", "rozterka". Wejście do Królestwa BOŻEGO dokonuje się przez "sprawdzian" cierpienia. Zatem ceną przyjęcia NOWEGO Życia jest doświadczenie walki i udziału w Passze PANA...
II. Pan jest łagodny i miłosierny, nieskory do gniewu i bardzo łaskawy... Psalmista streszcza tu całe Pismo Święte... Oto Dobra Nowina (NOWA Wieść): "BÓG jest MIŁOŚCIĄ!"...
III. ...ujrzałem niebo nowe i ziemię nową (...). I (...) Jeruzalem Nowe ujrzałem zstępujące z nieba od Boga (...). Oto przybytek Boga z ludźmi: i zamieszka wraz z nimi, i będą oni jego ludem, a On będzie Bogiem z nimi. I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już odtąd nie będzie (...), bo pierwsze rzeczy przeminęły. I rzekł Zasiadający na tronie: Oto czynię wszystko nowe... Autor Apokalipsy roztacza przed nami perspektywę Nieba. Tu wszystko jest BOŻE - NOWE...
IV. Przykazanie nowe daję wam, abyście się wzajemnie miłowali tak, jak Ja was umiłowałem; żebyście i wy tak się miłowali wzajemnie... Jezus przedstawia NOWE Prawo - Przykazanie MIŁOŚCI...

Komentarze

  1. ..czy miłość można wymusić ???

    czy prawdziwą miłośc można komuś nakazać??

    jaką wartość ma nakazana a nie z serca miłość??


    ..
    2tm422+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...do miłości nie da się przymusić. Jezus daje nam "przykazanie", czyli nakaz (przepis). Jednak dla mnie jest to bardziej zachęta (prośba) i ukazanie Bożej perspektywy...

      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
  2. ...czy myślisz,ze jeśli się nie zmienie..
    czy teraz Pan Bóg mnie może kochac??
    teraz,taką jaka jestem teraz ,czy mnie można kochac ??
    czy mogę się do Niego przytulić ??
    czy magę oczekiwać miłośći ??

    ..napisałaś :" a poza tym nie sądzę, że miłość to jest cos co nam sie należy.."
    ..czyli wcale nie jest pewne ,że Bóg mnie kocha..??

    2tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...wierzę, że Bóg kocha zawsze...; że na MIŁOŚĆ nie muszę sobie zasłużyć; że Bóg kocha mnie z wszystkim, co we mnie mieszka. Niezależnie jaki jestem - jestem godny Bożej MIŁOŚCI, bo Pan czyni mnie godnym swojego Życia... To Dobra Nowina również dla Ciebie...

      ...Bóg kocha teraz... I teraz możemy się przytulać do MIŁOŚCI...

      ...MIŁOŚĆ jest najwspanialszym DAREM, którego nie da się kupić... Na tak wielki DAR nie da się zapracować...

      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
    2. ....czyli dla Pana Boga nie ma znaczenia jaka jestem?? Czyli kocha mnie nawet teraz(!) taką jaka jestem?? i nie oczekuje nie nalega nie wymusza Żebym się zmieniła?? Dla niego taka jaka jestem zasługuje na Milos? Naprawdę?? Nawet teraz wyciąga do mnie ręce ?? Patrzy z miłością ?? Nie z wyrzutem??

      2Tm422+++

      Usuń
    3. Myślę, że WŁAŚNIE o to chodzi, że nam się nie należy miłość a jednak Bóg nas kocha, bo miłość jest ZA DARMO.

      "Nikt przecież nie może samego siebie wykupić *
      ani nie uiści Bogu ceny za siebie należnej.
      Nazbyt jest kosztowne wyzwolenie duszy †
      i nigdy mu na to nie starczy, *
      aby żyć wiecznie i nie ulec zagładzie. Ps 49

      Darmo otrzymaliście, darmo dawajcie (Mt 10,8)

      I jeszcze pytałaś gdzie jest napisane, ze Bóg jest Miłością - 1 J 4,16

      Myślę, że Bóg nas kocha jakkolwiek żyjemy:

      Jeśli my odmawiamy wierności,
      On wiary dochowuje, bo nie może się zaprzeć siebie samego. (2Tm2,13)

      Więc cokolwiek wybierasz On patrzy z Miłością, bo Nią jest... Dla mnie osobiście ciekawe byłoby pytanie czy Ty nie chciałabyś czegoś zmienić :) Nie dlatego, że ktoś to wymusza tylko dlatego, że być może jeszcze nie wszystko w Twoim życiu jest tak jakbyś chciała. Temu służy np. terapia - uczeniu się takiego życia jakiego pragniemy

      Usuń
    4. ...pytając o to czy Bóg mnie kocha teraz..taką jaka jestem...czy się Mu " poddobam" taka jaka jestem nie miałam na myśli mojego wyglądu...tylko to jakie jest teraz moje serce..moje wnętrze.. To co czuje..to co odczuwamy..to co myślę ..czym żyje..

      2Tm4,22+++

      Usuń
    5. "czy Ty nie chciałabyś czegoś zmienić "...niczego nie chce zmieniac...

      2tm4,22+++

      Usuń
  3. Droga Dziewczyno z bloga :)
    Pan Bóg kocha każdego człowieka bez względu na kolor skóry,
    wiek, wygląd, płeć czy wykształcenie.
    Pan Bóg nie wymaga od Ciebie żebyś schudła.
    Pan Bóg patrzy na serce człowieka. Przypomina mi ten fragment Pierwszej Księgi Samuela jak Dawid został wybrany na króla.
    Kup sobie dwutygodnik Party z wczorajszego dnia.
    Otwórz na stronie 34 i przeczytaj o aktorce która schudła 50 kg i wcale nie była szczęśliwa mimo komplementów.
    I znowu przytyla i dopiero teraz jak przytyla czuje się szczęśliwa kobieta.Przeczytaj ten artykuł.
    Polub siebie i swoje ciało.
    Popatrz na Magde Gessler, Dorotę Wellman, Monikę Bellucci.
    One są o wiele bardziej kobiece niż ta chuda Anja Rubik.
    Pokochaj siebie i swoje ciało.
    Pan Bóg kocha Ciebie!
    Życzę Ci żebyś spala dobrze.
    A jak się budzisz w nocy to nie jedz czekolady tylko weź różaniec do ręki i módl się w intencji dziecka poczętego.
    Różaniec uspokaja i usniesz.
    Moja pielgrzymkę do Tuchowa ofiaruje za Ciebie.
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)
    Przeczytaj ten artykuł z Party koniecznie.
    Lb 6,24-26!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. czymiłość jest nieodwołalna??
    czy Bóg nigdy nie żałóje ze powiedział ze mnie kocha??

    czy nigdy nie pragnie się z tych słów wycofać ???

    2tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  5. Boża Miłość jest nieodwolalna.
    Pan Bóg kocha Cię i nigdy nie
    przestanie Cię kochać.
    Pan Bóg nie żałuje miłości .
    Pan Bóg nigdy nie wycofuje się .
    Ja też Ciebie kocham.
    Chciałabym przytulić Cię do mego serca i tak mocno usciskac.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz