" O, wszyscy spragnieni, przyjdźcie do wody...", czyli o PRZYMIERZU...

Iz 55,1-11
"To mówi Pan: O, wszyscy spragnieni, przyjdźcie do wody, przyjdźcie, choć nie macie pieniędzy! Kupujcie i spożywajcie, [dalejże, kupujcie] bez pieniędzy i bez płacenia za wino i mleko! Czemu wydajecie pieniądza na to, co nie jest chlebem? I waszą pracę - na to, co nie nasyci? Słuchajcie Mnie, a jeść będziecie przysmaki i dusza wasza zakosztuje tłustych potraw. Nakłońcie wasze ucho i przyjdźcie do Mnie, posłuchajcie Mnie, a dusza wasza żyć będzie. Zawrę z wami wieczyste przymierze: są to niezawodnie łaski dla Dawida. Oto ustanowiłem cię świadkiem dla ludów, dla ludów, wodzem i rozkazodawcą. Oto zawezwiesz naród, którego nie znasz, i ci, którzy cię nie znają, przybiegną do ciebie ze względu na Pana, twojego Boga, przez wzgląd na Świętego Izraelowego, bo On cię przyozdobi. Szukajcie Pana, gdy się pozwala znaleźć, wzywajcie Go, dopóki jest blisko! Niechaj bezbożny porzuci swą drogę i człowiek nieprawy swoje knowania. Niech się nawróci do Pana, a Ten się nad nim zmiłuje, i do Boga naszego, gdyż hojny jest w przebaczaniu. Bo myśli moje nie są myślami waszymi ani wasze drogi moimi drogami - wyrocznia Pana. Bo jak niebiosa górują nad ziemią, tak drogi moje - nad waszymi drogami i myśli moje - nad myślami waszymi. Zaiste, podobnie jak ulewa i śnieg spadają z nieba i tam nie powracają, dopóki nie nawodnią ziemi, nie użyźnią jej i nie zapewnią urodzaju, tak iż wydaje nasienie dla siewcy i chleb dla jedzącego, tak słowo, które wychodzi z ust moich, nie wraca do Mnie bezowocne, zanim wpierw nie dokona tego, co chciałem, i nie spełni pomyślnie swego posłannictwa."

Iz 12,2.3-5
"Oto Bóg jest moim zbawieniem,
będę miał ufność i bać się nie będę.
Bo Pan jest moją mocą i pieśnią.
On stał się dla mnie zbawieniem.
Wy zaś z weselem czerpać będziecie wodę
ze zdrojów zbawienia.
Chwalcie Pana,
wzywajcie Jego imienia.
Dajcie poznać Jego dzieła między narodami,
przypominajcie, że wspaniale jest imię Jego.
Śpiewajcie Panu, bo uczynił wzniosłe rzeczy,
niech to będzie wiadome po całej ziemi."

Nasz Bóg jest Bogiem PRZYMIERZA. Chce być z nami...
 
O, wszyscy spragnieni, przyjdźcie do wody, przyjdźcie, choć nie macie pieniędzy! Kupujcie i spożywajcie, [dalejże, kupujcie] bez pieniędzy i bez płacenia... PRZYMIERZE zaczyna się od zaproszenia, które Bóg kieruje do każdego człowieka. Stwórca zachęca, by przyjść i przyjąć Boże Życie (Bożą MIŁOŚĆ). Jest to dar, na który nie musimy zasłużyć - cudowny Boży gratis... Bóg oczekuje od nas tylko jednego: chce, żebyśmy pozwolili się obdarować...

Słuchajcie Mnie, a jeść będziecie przysmaki (...). Nakłońcie wasze ucho i przyjdźcie do Mnie, posłuchajcie Mnie, a dusza wasza żyć będzie... PRZYMIERZE to dwie miary - Boża i ludzka. Bóg daje nam swoje Słowo i prosi, żebyśmy słuchali. Zatem SŁOWO (Boża MIARA) rodzi w nas posłuszeństwo (ludzka miara)...

Zawrę z wami wieczyste przymierze: są to niezawodnie łaski... PRZYMIERZE, które Bóg zawiera z człowiekiem, jest na wieki wieków. Stwórca wybiera nas i nie chce zmienić swojej decyzji...

Szukajcie Pana, gdy się pozwala znaleźć, wzywajcie Go, dopóki jest blisko! PRZYMIERZE jest wspaniałym darem Boga, ale także wielkim wyzwaniem dla każdego powołanego (wybranego) człowieka. Pogłębienie naszej więzi ze Stwórcą dokonuje się dzięki szukaniu (obecności) Boga w świecie...

...myśli moje nie są myślami waszymi ani wasze drogi moimi drogami - wyrocznia Pana. Bo jak niebiosa górują nad ziemią, tak drogi moje - nad waszymi drogami i myśli moje - nad myślami waszymi... PRZYMIERZE jest TAJEMNICĄ. Stwórca ma plan, którego nie potrafimy w pełni zrozumieć. Zarazem to, co daje, przerasta nas ["Temu zaś, który mocą działającą w nas może uczynić nieskończenie więcej, niż prosimy czy rozumiemy, Jemu chwała w Kościele i w Chrystusie Jezusie po wszystkie pokolenia wieku wieków! Amen" (Ef 3,20n)]...

Oto Bóg jest moim zbawieniem, będę miał ufność i bać się nie będę. Bo Pan jest moją mocą i pieśnią. On stał się dla mnie zbawieniem...  Tak brzmi pieśń PRZYMIERZA...

Komentarze

  1. ...a co oznacza brak pragnienia ??
    .. Czasem czuje jakby dusza we mnie była martwa..
    ..
    Tylko ciało funkcjonuje..bo musi.

    tak bez czucia .obojętnie.bez pragnienia.
    z wysiłkiem nabiera powietrza bo musi..

    ale juz nie pragnie..czy to śmierć duszy??

    niczego mi nie potrzeba.niczego nie oczekuje... zabiłam pragnienie. Zagluszylam pragnienie. Nie pragnę..nie chce .
    Nie czuje.
    Nie mogę czuć.
    Nie chce widzieć!!
    Chce być sama! Sama! Uciec.nie potrzebować! Nie pragnąc! Nie booec! Nie bolec z upokorzenia. Nie czuć. Nie patrzec! Nie widziec tego! Nie widziec! zasnąć




    2tm422+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz