"I dam wam serce nowe...", czyli o interwencji Bożego Chirurga...

I. Ez 36,16-17a.18-28
"Pan skierował do mnie te słowa: Synu człowieczy, kiedy dom Izraela mieszkał na swojej ziemi, wówczas splugawili ją swym postępowaniem i swymi czynami. Wtedy wylałem na nich swe oburzenie z powodu krwi, którą w kraju przelali, i z powodu bożków, którymi go splugawili. I rozproszyłem ich pomiędzy pogańskie ludy, i rozsypali się po krajach, osądziłem ich według postępowania i czynów. W ten sposób przyszli do ludów pogańskich i dokąd przybyli, bezcześcili święte imię moje, podczas gdy mówiono o nich: To jest lud Pana, musieli się oni wyprowadzić ze swego kraju. Wtedy zatroszczyłem się o święte me imię, które oni, Izraelici, zbezcześcili wśród ludów pogańskich, do których przybyli. Dlatego mów do domu Izraela: Tak mówi Pan Bóg: Nie z waszego powodu to czynię, domu Izraela, ale dla świętego imienia mojego, które bezcześciliście wśród ludów pogańskich, do których przyszliście. Chcę uświęcić wielkie imię moje, które zbezczeszczone jest pośród ludów, zbezczeszczone przez was pośród nich, i poznają ludy, że Ja jestem Pan - wyrocznia Pana Boga - gdy okażę się Świętym względem was przed ich oczami. Zabiorę was spośród ludów, zbiorę was ze wszystkich krajów i przyprowadzę was z powrotem do waszego kraju, pokropię was czystą wodą, abyście się stali czystymi, i oczyszczę was od wszelkiej zmazy i od wszystkich waszych bożków. I dam wam serce nowe i ducha nowego tchnę do waszego wnętrza, odbiorę wam serce kamienne, a dam wam serce z ciała. Ducha mojego chcę tchnąć w was i sprawić, byście żyli według mych nakazów i przestrzegali przykazań, i według nich postępowali. Wtedy będziecie mieszkać w kraju, który dałem waszym przodkom, i będziecie moim ludem, a Ja będę waszym Bogiem."

II. Ps 42,2-3, Ps 43,3-4
"Jak łania pragnie wody ze strumieni,
tak dusza moja pragnie Ciebie, Boże.
Dusza moja Boga pragnie, Boga żywego,
kiedyż więc przyjdę i ujrzę oblicze Boże?
Ześlij światłość i wierność swoją,
niech one mnie wiodą.
Niech mnie zaprowadzą na Twoją górę świętą
i do Twoich przybytków
I przystąpię do ołtarza Bożego,
do Boga, który jest moim weselem i radością.
Będę Cię chwalił przy dźwiękach lutni,
Boże, mój Boże!"

To (już) post numer 1300.

I. Prorok Ezechiel słyszy Boga...
Rozżalony grzechami swojego Ludu, Pan woła: kiedy dom Izraela mieszkał na swojej ziemi, wówczas splugawili ją swym postępowaniem i swymi czynami... Bóg nie chce, by ukochani ludzie odchodzili. Dlatego gniewa się [wylałem na nich swe oburzenie], przez co wyraża swój stanowczy sprzeciw wobec ludzkich grzechów i nieprawości. Gniewając się, Stwórca chce również powstrzymać Naród Wybrany przed bałwochwalstwem [bezcześcili święte imię moje] i usunąć pleniące się zło.
Na końcu Bóg obiecuje: Zabiorę was spośród ludów (...) i przyprowadzę was z powrotem do waszego kraju, pokropię was czystą wodą, abyście się stali czystymi, i oczyszczę was od wszelkiej zmazy i od wszystkich waszych bożków. I dam wam serce nowe i ducha nowego tchnę do waszego wnętrza, odbiorę wam serce kamienne, a dam wam serce z ciała. Ducha mojego chcę tchnąć w was i sprawić, byście żyli według mych nakazów i przestrzegali przykazań, i według nich postępowali... Proroctwo Ezechiela jest podobne do fragmentu Księgi Jeremiasza: "Oto nadchodzą dni - wyrocznia Pana - kiedy zawrę z domem Izraela <i z domem judzkim> nowe przymierze. Nie jak przymierze, które zawarłem z ich przodkami, kiedy ująłem ich za rękę, by wyprowadzić z ziemi egipskiej. To moje przymierze złamali, mimo że byłem ich Władcą - wyrocznia Pana. Lecz takie będzie przymierze, jakie zawrę z domem Izraela po tych dniach - wyrocznia Pana: Umieszczę swe prawo w głębi ich jestestwa i wypiszę na ich sercu. Będę im Bogiem, oni zaś będą Mi narodem. I nie będą się musieli wzajemnie pouczać jeden mówiąc do drugiego: "Poznajcie Pana!" Wszyscy bowiem od najmniejszego do największego poznają Mnie - wyrocznia Pana, ponieważ odpuszczę im występki, a o grzechach ich nie będę już wspominał" (Jr 31,31-34)...

II. Jak łania pragnie wody ze strumieni, tak dusza moja pragnie Ciebie, Boże... Oto Psalm 42 (Sicut cervus...) w wersji Palestriny: https://www.youtube.com/watch?v=Uxx11jbaFP0

Boży Chirurg dokonuje operacji - uzdrawia ludzkie serca...

Jako człowiek obdarzony Nowym Życiem (homo novus) - odkrywam w sobie pragnienie Boga: I przystąpię do ołtarza Bożego, do Boga, który jest moim weselem i radością. Będę Cię chwalił przy dźwiękach lutni, Boże, mój Boże!

Komentarze

  1. Jak uzdrawia serce ??

    to tylko słowa...

    Tak puste i nic nie znaczace ze juz nie potrafię znieść słuchania tych "'opowiastek"..

    Juz nie mogę tego Słuchac..
    Y
    Tych fantazji..tego bujania w obłokach.

    Uzdrawia serce.... ha ha
    Uzdrawia serce....

    2tm422+++


    OdpowiedzUsuń
  2. Po co nowe serce gdy dusza jest martwa gdy ciało gnije i cuchnie ? Po co w takim gnijacym ciele serce nowe ..? Czy to nie przedłużenie cierpień??
    Czy to nie sztuczne podtrzymywanie czynności życiowych??
    Bicie zdrowego serca to wcale nie oznaka życia.
    Cos innego stanowi o pełni życia

    2Tm422+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a zatem co stanowi o pełni życia?

      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
    2. ...o pełni życia nie stanowi bicie serca ...ale Ktoś dla kogo ono bije...
      Ktoś, dla kogo jego bicie ma znaczenie...

      2Tm4,22+++

      Usuń
  3. Po co mi nowe serce w gnijacym brudnym odpycuajacym ciele?? Po co mi nowe serce ??
    2tm422+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...nowe serce może przyjąć NOWE ŻYCIE...

      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
    2. ...jakże to się stanie ???

      2Tm4,22 +++

      Usuń
    3. Anonimowa piszesz: "...jakże to się stanie ???"

      oto odp:
      1. Spowiedź
      2. poradę lekarza specjalisty
      3. modlitwę

      Usuń
    4. ...powiedz co jest moją winą ??jaki jest mój grzech ?? z czym konkretnie mam pójść do spowiedzi ??jakie zło widzisz we mnie (widzicie we mnie ) ??jak mam nazwac moje zło ??co robię zlę ??moja prawda jest złem?? ja jestem grzechem


      " "Jakżeż mogę [rozumieć], jeśli mi nikt nie wyjaśni?"


      2Tm4,22+++

      Usuń

Prześlij komentarz