"W nocy i we dnie pragnę cię zobaczyć...", czyli duchowe rysy Jezusowego człowieka...

2 Tm 1,1-8

"Paweł, z woli Boga apostoł Chrystusa Jezusa, /posłany/ dla /głoszenia/ życia obiecanego w Chrystusie Jezusie, do Tymoteusza, swego umiłowanego dziecka. Łaska, miłosierdzie, pokój od Boga Ojca i Chrystusa Jezusa, naszego Pana! Dziękuję Bogu, któremu służę jak moi przodkowie z czystym sumieniem, gdy zachowuję nieprzerwaną pamięć o tobie w moich modlitwach. W nocy i we dnie pragnę cię zobaczyć - pomny na twoje łzy - by napełniła mnie radość na wspomnienie bezobłudnej wiary, jaka jest w tobie; ona to zamieszkała pierwej w twojej babce Lois i w twej matce Eunice, a pewien jestem, że /mieszka/ i w tobie. Z tej właśnie przyczyny przypominam ci, abyś rozpalił na nowo charyzmat Boży, który jest w tobie przez włożenie moich rąk. Albowiem nie dał nam Bóg ducha bojaźni, ale mocy i miłości, i trzeźwego myślenia. Nie wstydź się zatem świadectwa Pana naszego ani mnie, Jego więźnia, lecz weź udział w trudach i przeciwnościach znoszonych dla Ewangelii według mocy Boga!"

Początek Drugiego Listu św. Pawła do Tymoteusza oddziałuje we mnie głębokim echem...

Paweł, z woli Boga apostoł Chrystusa Jezusa... Tu odkrywam korzenie (mojego) powołania...

.../posłany/ dla /głoszenia/ życia obiecanego w Chrystusie Jezusie... Tu odkrywam cel (mojej) posługi głoszenia Słowa Bożego...

...do (...) swego umiłowanego dziecka... Tu odkrywam fundament (mojego) ojcostwa...

Łaska, miłosierdzie, pokój od Boga Ojca i Chrystusa Jezusa, naszego Pana! Tu odkrywam (moje) dary od Boga...

Dziękuję Bogu, któremu służę... Tu odkrywam kierunek (mojej) modlitwy...

W nocy i we dnie pragnę cię zobaczyć... Tu odkrywam pragnienie (mojej) miłości do ludzi...

...przypominam ci, abyś rozpalił na nowo charyzmat Boży, który jest w tobie przez włożenie moich rąk... Tu odkrywam (moje) niepowtarzalne Boże piękno i powołanie do dzielenia się darem, który dał (mi) Pan...

...nie dał nam Bóg ducha bojaźni, ale mocy i miłości, i trzeźwego myślenia... Tu odkrywam (mój) duchowy skarb...

...weź udział w trudach i przeciwnościach znoszonych dla Ewangelii według mocy Boga! Tu odkrywam źródło (mojej) mocy i walki...

Komentarze