"W tym czasie Maryja wybrała się...", czyli Słowa do modlitwy...

I. Mi 5,1-4a
"A ty, Betlejem Efrata, najmniejsze jesteś wśród plemion judzkich! Z ciebie mi wyjdzie Ten, który będzie władał w Izraelu, a pochodzenie Jego od początku, od dni wieczności. Przeto [Pan] wyda ich aż do czasu, kiedy porodzi mająca porodzić. Wtedy reszta braci Jego powróci do synów Izraela. Powstanie On i paść będzie mocą Pańską, w majestacie imienia Pana Boga swego. Osiądą wtedy, bo odtąd rozciągnie swą potęgę aż po krańce ziemi. A Ten będzie pokojem."

II. Ps 80,2-3.15-16.18-19
"Usłysz, Pasterzu Izraela,
Ty, który zasiadasz nad cherubinami.
Wzbudź swą potęgę
i przyjdź nam z pomocą.
Powróć, Boże Zastępów,
wejrzyj z nieba, spójrz i nawiedź tę winorośl.
I chroń to, co zasadziła Twoja prawica,
latorośl, którą umocniłeś dla siebie.
Wyciągnij rękę nad mężem Twojej prawicy,
nad synem człowieczym,
którego umocniłeś w swej służbie.
Już więcej nie odwrócimy się od Ciebie,
daj nam nowe życie, a będziemy Cię chwalili."

III. Hbr 10,5-10
"Chrystus przychodząc na świat, mówi: Ofiary ani daru nie chciałeś, aleś Mi utworzył ciało; całopalenia i ofiary za grzech nie podobały się Tobie. Wtedy rzekłem: Oto idę - w zwoju księgi napisano o Mnie - abym spełniał wolę Twoją, Boże. Wyżej powiedział: ofiar, darów, całopaleń i ofiar za grzech nie chciałeś i nie podobały się Tobie, choć składa się je na podstawie Prawa. Następnie powiedział: Oto idę, abym spełniał wolę Twoją. Usuwa jedną [ofiarę], aby ustanowić inną. Na mocy tej woli uświęceni jesteśmy przez ofiarę ciała Jezusa Chrystusa raz na zawsze."

IV. Łk 1,39-45
"W tym czasie Maryja wybrała się i poszła z pośpiechem w góry do pewnego miasta w [pokoleniu] Judy. Weszła do domu Zachariasza i pozdrowiła Elżbietę. Gdy Elżbieta usłyszała pozdrowienie Maryi, poruszyło się dzieciątko w jej łonie, a Duch Święty napełnił Elżbietę. Wydała ona okrzyk i powiedziała: Błogosławiona jesteś między niewiastami i błogosławiony jest owoc Twojego łona. A skądże mi to, że Matka mojego Pana przychodzi do mnie? Oto, skoro głos Twego pozdrowienia zabrzmiał w moich uszach, poruszyło się z radości dzieciątko w moim łonie. Błogosławiona jesteś, któraś uwierzyła, że spełnią się słowa powiedziane Ci od Pana."

I.
A ty, Betlejem Efrata, najmniejsze jesteś wśród plemion judzkich! Bóg ma upodobanie we wszystkim, co małe... Panu podoba się mój mały świat...
Powstanie On i paść będzie mocą Pańską, w majestacie imienia Pana Boga swego. (...) Ten będzie pokojem... Jezus jest zapowiedzianym przez proroka Mesjaszem, który przyszedł w Imię Boga, aby pokonać zło i wszystko, co jest w moim życiu odejściem i przekreśleniem MIŁOŚCI... Pan chce mnie obdarzyć POKOJEM...

II.
Usłysz, Pasterzu... Spraw, Panie, abym przekonał się, że masz otwarte uszy...
Wzbudź swą potęgę i przyjdź nam z pomocą... Spraw, Panie, abym doświadczył Twojej pomocy...
Wyciągnij rękę nad mężem Twojej prawicy... Spraw, Panie, abym chronił się w cieniu Twojej RĘKI...

III.
Ofiary ani daru nie chciałeś, aleś Mi utworzył ciało... Ciało jest miejscem modlitwy...
...rzekłem: Oto idę - w zwoju księgi napisano o Mnie - abym spełniał wolę Twoją, Boże... W SŁOWIE jest zapisane moje życie...
Oto idę, abym spełniał wolę Twoją... Chcę, aby moje życie było piękną stronicą Księgi Boga...

IV.
W tym czasie Maryja wybrała się i poszła z pośpiechem w góry... Jest czas, by (z-martwych) powstać i pójść drogą do góry (do Nieba)...
Błogosławiona jesteś, któraś uwierzyła, że spełnią się słowa powiedziane Ci od Pana... Jest czas, by w pełni powierzyć się Panu... 

Komentarze