"Nowina (...) jest taka: Bóg jest światłością...", czyli Ewangelia o Jezusie...

1 J 1,5-2,2

"Nowina, którą usłyszeliśmy od Jezusa Chrystusa i którą wam głosimy, jest taka: Bóg jest światłością, a nie ma w Nim żadnej ciemności. Jeżeli mówimy, że mamy z Nim współuczestnictwo, a chodzimy w ciemności, kłamiemy i nie postępujemy zgodnie z prawdą. Jeżeli zaś chodzimy w światłości, tak jak On sam trwa w światłości, wtedy mamy jedni z drugimi współuczestnictwo, a krew Jezusa, Syna Jego, oczyszcza nas z wszelkiego grzechu. Jeśli mówimy, że nie mamy grzechu, to samych siebie oszukujemy i nie ma w nas prawdy. Jeżeli wyznajemy nasze grzechy, [Bóg] jako wierny i sprawiedliwy odpuści je nam i oczyści nas z wszelkiej nieprawości. Jeśli mówimy, że nie zgrzeszyliśmy, czynimy Go kłamcą i nie ma w nas Jego nauki. Dzieci moje, piszę wam to dlatego, żebyście nie grzeszyli. Jeśliby nawet ktoś zgrzeszył, mamy Rzecznika wobec Ojca - Jezusa Chrystusa sprawiedliwego. On bowiem jest ofiarą przebłagalną za nasze grzechy i nie tylko za nasze, lecz również za grzechy całego świata."
  
Nowina (...) jest taka: Bóg jest światłością, a nie ma w Nim żadnej ciemności... "W Nim było życie, a życie było światłością ludzi, a światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła" (J 1,4n)...
Jeżeli (...) chodzimy w światłości, tak jak On sam trwa w światłości, wtedy mamy jedni z drugimi współuczestnictwo... Św. Jan posługuje się tu greckim słowem koinonia, które oznacza tyle co, "wspólnota" (wspólne życie), "jedność" (zjednoczenie), "solidarność" (braterstwo), "współudział" (wspólny dział), "wzajemna więź" (przyjaźń). Przyjaźń (Komunia) z Bogiem rodzi przyjaźń (komunię) z ludźmi - siostrami i braćmi... 
Jeżeli wyznajemy nasze grzechy, [Bóg] jako wierny i sprawiedliwy odpuści je nam i oczyści nas z wszelkiej nieprawości... Bóg zawsze jest miłosierny - już przebaczył wszystkie nasze grzechy. Aby doświadczyć wewnętrznej przemiany, potrzebujemy uznać (wyznać) zło, które popełniliśmy i przystąpić do Sakramentu Pokuty i Pojednania... 
Jeśliby (...) ktoś zgrzeszył, mamy Rzecznika wobec Ojca - Jezusa Chrystusa sprawiedliwego. On bowiem jest ofiarą przebłagalną za nasze grzechy... Św. Jan pisze, że Jezus jest Parakletos (Obrońca - Orędownik) i Hilasmos (Przebłaganie). Pan obmył nas z grzechów w swojej Najświętszej Krwi [krew Jezusa (...) oczyszcza nas z wszelkiego grzechu]...   

Drogie Zuchy Boże!
Kończy się rok 2015... Od początku września aż do rozpoczęcia Adwentu na blogu pojawiały się Psalmy. Pomyślałem jednak, że Nowy Rok może przynieść zmiany...
Moje propozycje są następujące. Od stycznia 2016 roku w dni powszednie na blogu możemy modlić się:
a. Psalmami - według Liturgii Słowa Bożego na dany dzień...
b. wybraną Księgą Pisma Świętego - według lectio continua, czyli w całości (jeżeli tak, pytam Was, jaki fragment Biblii wybrać?)...
c. wybranymi (i wymodlonymi) fragmentami Biblii (napisałem "wymodlonymi", gdyż każdego dnia będę mógł modlić się i prosić Pana o SŁOWO)...
Czekam na Wasze sugestie...
Bardzo dziękuję za intencję Mszy Świętej za mnie (6 grudnia). Dziś rano ofiarowałem Eucharystię za Was - prosiłem Jezusa o błogosławieństwo dla wszystkich uczestników bloga "Zuch Boży".
Lb 6,24-26!
+++
xPaweł

Josh Groban, You Raise me Up: https://www.youtube.com/watch?v=VTByzluCtMo

Komentarze

  1. Dziękuje za modlitwę i za Eucharystię...

    ..ja tez każdego dnia proszę o słowo...
    Przychodzi lawina słów oskarżajacych ..potwierdzających ze się nie licze..słów które krzyczą ze jestem nikim..!!!
    ...rozsadzaja mi głowę ilością i hałasem...depcza i opluwaja serce..

    ...każdego dnia czekam i proszę o jedno prawdziwe dobre słowo.. .

    ..a może dobre słowo o mnie i dla mnie nie może być prawdziwe...????



    " Kończy się rok 2014" (???)


    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. " Wspaniałe światło promieniować będzie na wszystkie krańce ziemi.
    Liczne narody przyjdą do ciebie z daleka
    i mieszkańcy wszystkich krańców ziemi
    do świętego twego imienia.
    Dary mają w swych rękach
    dla Króla niebios.
    Z pokolenia na pokolenie oddawać ci będą chwałę...." (!!!) (Tb13,13)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  3. ...:-(...
    ...słowa oskarżające, świadczące, że się nie liczysz i nie masz wartości, nie mogą pochodzić od Boga...
    Zły duch zatruwa ludzki umysł i działa tak, by człowiek pomyślał: "Nie liczę się. Nikt i nic mi nie pomoże. Jestem niegodny MIŁOŚCI BOGA. Nie ma już dla mnie nadziei..." Bóg ciągle woła: "Jesteś dla mnie całym światem. Czynię Cię godnym mojej MIŁOŚCI. POMOGĘ Ci!"
    Niech PAN Cię CHRONI przed złem. Niech OPROMIENI Cię swoją Łaską. Niech DUCH ŚWIĘTY UZDROWI i OCZYŚCI Twój umysł.

    ...kończy się rok 2015. Już poprawiłem.
    2 Tm 4,22
    +++

    OdpowiedzUsuń
  4. .....jestem za punktem C.
    ale chciałabym słuchać dużo ,duuużo więcej..Dlatego
    B oczywiście też !!! proponuje najpierw "księgi kobiet"...Judyty ,Estery...potem "księgi mężczyzn"...


    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  5. ...przyszedł mi teraz do głowy taki pomysł ( pragnienie ! ) nie wiem czy możliwy na blogu do realizacji......(??)
    ...spróbować wspolnie przeczytać ( przytulić ) każde Słowo Księgi Biblii od pierwszego do ostatniego w ciągu całego nadchodzącego 2016 roku ... (!!)
    a pochylac się i analizować te Słowa , które szczególnie nas dotknęły.. Poruszyly..,zaniepokoily.... Zabolały....Których nie rozumiem....ktore głośno zabrzmiały w sercu...


    2 Tm4,22+++


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...pomysł bardzo ciekawy... Rodzi się jednak pytanie: jak "ogarnąć" całą Biblię w ciągu jednego roku na blogu?

      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz