"Nie bój się, robaczku Jakubie...", czyli Słowa do modlitwy...

Iz 41,13-20

"Ja, twój Bóg, ująłem cię za prawicę mówiąc ci: Nie lękaj się, przychodzę ci z pomocą. Nie bój się, robaczku Jakubie, nieboraku Izraelu! Ja cię wspomagam - wyrocznia Pana - odkupicielem twoim - Święty Izraela. Oto Ja przemieniam cię w młockarskie sanie, nowe, o podwójnym rzędzie zębów: ty zmłócisz i wykruszysz góry, zmienisz pagórki w drobną sieczkę; ty je przewiejesz, a wicher je porwie i trąba powietrzna rozmiecie. Ty natomiast rozradujesz się w Panu, chlubić się będziesz w Świętym Izraela. Nędzni i biedni szukają wody, i nie ma! Ich język wysechł już z pragnienia. Ja, Pan, wysłucham ich, nie opuszczę ich Ja, Bóg Izraela. Każę wytrysnąć strumieniom na nagich wzgórzach i źródłom wód pośrodku nizin. Zamienię pustynię na pojezierze, a wyschniętą ziemię na wodotryski. Na pustyni zasadzę cedry, akacje, mirty i oliwki; rozkrzewię na pustkowiu cyprysy, wiązy i bukszpan obok siebie. Ażeby widzieli i poznali, rozważyli i pojęli wszyscy, że ręka Pańska to uczyniła, że Święty Izraela tego dokonał."

To jedna z najbardziej wzruszających stronic Księgi Izajasza...

BÓG woła (do mnie):
1. Ja, twój Bóg, ująłem cię za prawicę...
2. ...mówiąc (...): Nie lękaj się, przychodzę ci z pomocą...
3. Nie bój się, robaczku Jakubie, nieboraku Izraelu!
4. Ja cię wspomagam - wyrocznia Pana - odkupicielem twoim - Święty Izraela...
5. ...rozradujesz się w Panu, chlubić się będziesz w Świętym Izraela...
6. Ja, Pan, wysłucham ich, nie opuszczę ich...

Słyszę SŁOWA BOGA i myślę (modlę się)...
Ad. 1. Moje życie jest w Bożych RĘKACH... 
Ad. 2. ...dlatego nie muszę się bać.
Ad. 3. Bóg widzi moją kruchość...
Ad. 4. ...dlatego jest dla mnie OPARCIEM i (PO)MOCĄ...
Ad. 5. Cieszę się...
Ad. 6. ...dlatego że Pan ma USZY przy moich ustach i SERCE przy moim sercu...

Komentarze