"...ci, co zaufali Panu, odzyskują siły...", czyli Słowa ŚWIĘTEGO...

Iz 40,25-31

"Z kimże byście mogli Mnie porównać, tak, żeby Mi dorównał? - mówi Święty. Podnieście oczy w górę i patrzcie: Kto stworzył te gwiazdy? Ten, który w szykach prowadzi ich wojsko, wszystkie je woła po imieniu. Spod takiej potęgi i olbrzymiej siły nikt się nie uchyli. Czemu mówisz, Jakubie, i ty, Izraelu, powtarzasz: Zakryta jest moja droga przed Panem i prawo me przed Bogiem przeoczone? Czy nie wiesz tego? Czyś nie słyszał? Pan - to Bóg wieczny, Stwórca krańców ziemi. On się nie męczy ani nie nuży, Jego mądrość jest niezgłębiona. On dodaje mocy zmęczonemu i pomnaża siły omdlałego. Chłopcy się męczą i nużą, chwieją się słabnąc młodzieńcy, lecz ci, co zaufali Panu, odzyskują siły, otrzymują skrzydła jak orły: biegną bez zmęczenia, bez znużenia idą."

...mówi Święty...

1. Z kimże byście mogli Mnie porównać, tak, żeby Mi dorównał? "On jest Bogiem naszym. I żaden inny nie może z Nim się równać" (Ba 3,36)...

2. Kto stworzył te gwiazdy? Ten, który w szykach prowadzi ich wojsko, wszystkie je woła po imieniu... "On liczbę gwiazd oznacza, wszystkie je woła po imieniu" (Ps 147,4)...

3. Pan - to Bóg wieczny, Stwórca krańców ziemi... "Królestwo Jego będzie wiecznym królestwem; będą Mu służyły wszystkie moce i będą Mu uległe" (Dn 7,27b)...

4. Jego mądrość jest niezgłębiona... "Wołaj do Mnie, a odpowiem ci, oznajmię ci rzeczy wielkie i niezgłębione, jakich nie znasz" (Jr 33,3)...

5. ...ci, co zaufali Panu, odzyskują siły, otrzymują skrzydła jak orły: biegną bez zmęczenia... "On twoje dni nasyca dobrami: odnawia się młodość twoja jak orła" (Ps 103,5)...

Komentarze