"Przyszedł do mnie mąż Boży...", czyli proroctwo mesjańskie...

Sdz 13,2-7.24-25a

"W Sorea, w pokoleniu Dana, żył pewien mąż imieniem Manoach. Żona jego była niepłodna i nie rodziła. Anioł Pański ukazał się owej kobiecie mówiąc jej: „Otoś teraz niepłodna i nie rodziłaś, ale poczniesz i porodzisz syna. Lecz odtąd strzeż się: nie pij wina ani sycery i nie jedz nic nieczystego. Oto poczniesz i porodzisz syna, a brzytwa nie dotknie jego głowy, gdyż chłopiec ten będzie Bożym nazirejczykiem od chwili urodzenia. On to zacznie wybawiać Izraelitów z rąk filistyńskich”.
Poszła więc kobieta do swego męża i tak rzekła do niego: „Przyszedł do mnie mąż Boży, którego oblicze było jakby oblicze anioła Bożego, pełne dostojeństwa. Nie pytałam go, skąd przybył, a on nie oznajmił mi swego imienia. Rzekł do mnie: «Oto poczniesz i porodzisz syna, lecz odtąd nie pij wina ani sycery, ani nie jedz nic nieczystego, bo chłopiec ten będzie Bożym nazirejczykiem od chwili urodzenia aż do swojej śmierci»”. Porodziła więc owa kobieta syna i nazwała go imieniem Samson. Chłopiec rósł, a Pan mu błogosławił. Duch zaś Pana począł na niego oddziaływać."

Niepłodna żona Manoacha widzi Anioła [Przyszedł do mnie mąż Boży, którego oblicze było jakby oblicze anioła Bożego, pełne dostojeństwa]. Kobieta słyszy, że będzie miała dziecko [poczniesz i porodzisz syna]. Boży posłaniec zwiastuje przyjście na świat Samsona. Zostanie on poświęcony Bogu przez nazireat, który to ślub obejmował nie tylko (...) ograniczenia pokarmowe, ale i zakaz obcinania włosów (G. Ravasi, Biblia dla każdego. Stary Testament, t. III, s. 42). Imię Samson oznacza "słoneczny". Możemy tu dopatrzyć się aluzji do Jezusa - "Wschodzącego Słońca" (zob. Łk 1,78)...

Komentarze

  1. ....może widzi swoje pragnienie..??


    ".... «Panie Zastępów! Jeżeli łaskawie wejrzysz na poniżenie służebnicy twojej i wspomnisz na mnie, i nie zapomnisz służebnicy twojej, i dasz mi potomka płci męskiej, wtedy oddam go Panu po wszystkie dni jego życia, a brzytwa nie dotknie jego głowy»3. ...."(1Sm1,11)

    ...
    ..
    Co znaczą słowa :"a brzytwa nie dotknie jego głowy...." ???

    2Tm 4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazirejczycy byli radykalnymi Izraelitami, którzy obiecywali Bogu, że nie będą pić alkoholu ani strzyc włosów...
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz