"Gniew mnie ogarnia...", czyli o wymiarach walki ze złem...

Ps 119,53.61.134.150.155.158

"Gniew mnie ogarnia z powodu grzeszników
porzucających Twe prawo.
Oplotły mnie więzy grzeszników,
nie zapomniałem o Twoim prawie.
Wyzwól mnie z ludzkiego ucisku,
a będę strzegł Twych postanowień.
Zbliżają się niegodziwi moi prześladowcy,
dalecy są oni od Twojego prawa.
Daleko od występnych jest zbawienie,
bo nie dbają o Twoje ustawy.
Na widok odstępców wstręt mnie ogarnia,
bo słowa Twojego nie strzegą."

To ciekawe... W responsorium modlę się sześcioma wersetami z Psalmu 119... Oto droga...

1. Gniew mnie ogarnia z powodu grzeszników... W moim życiu sprzeciwiam się złu. Mogę nawet gniewać się na ludzi, którzy za nic mają Boże Prawo... [zasada nr 1: "Nie będę się godził na zło!"]

2. Oplotły mnie więzy grzeszników, nie zapomniałem o Twoim prawie... Choć zło może mi zagrażać, Bóg jest większy od grzechu i silniejszy od potęgi szatana... [zasada nr 2: "W czasie zmagania ze złem będę zawsze pamiętał o Bogu (SŁOWIE) i zaufam Bożej wszechmocy."]

3. Wyzwól mnie z ludzkiego ucisku... Moją bronią jest ufna modlitwa [zasada nr 3: "W każdym czasie będę wołał: JEZU! PANIE!"]

4. Zbliżają się niegodziwi moi prześladowcy... Życie jest walką z siłami ciemności... [zasada nr 4: "Będę ciągle czujny wobec działania przeciwnika."]

5. Daleko od występnych jest zbawienie... Zbawienie, które jest niemożliwe dla diabła, staje się moim największym pragnieniem [zasada nr 5: "Będę błagał Pana: Spraw, JEZU, abym doświadczał wolności! ZBAW mnie od zła!"]

6. Na widok odstępców wstręt mnie ogarnia... Chcę czuć nienawiść do zła i grzechu [zasada nr 6: "Będę się modlił o dar żalu za grzechy."]...

Komentarze

  1. "Wyzwól mnie.." (!!)

    " «Jezusie, Synu Dawida, ulituj się nade mną!»"...-...czy wystarczy zawołać,kiedy wiary brak..??

    ... a może wołanie,to wystarczający dowód wiary..???

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. ....czy wołanie ,to wyznanie wiary..??
    ...czy wystarczy..????

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...wołanie jest aktem wiary. Wystarczy wołać...
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz