"Szczęśliwy człowiek, któremu odpuszczona została nieprawość...", czyli Psalm o Pokucie...

Ps 32,1-2.5.11

"Szczęśliwy człowiek,
któremu odpuszczona została nieprawość,
a jego grzech zapomniany.
Szczęśliwy ten, któremu Pan nie poczytuje winy,
a w jego duszy nie kryje się podstęp.
Grzech wyznałem Tobie
i nie ukryłem mej winy.
Rzekłem: „Wyznaję mą nieprawość Panu”,
a Ty darowałeś niegodziwość mego grzechu.
Cieszcie się i weselcie
w Panu, sprawiedliwi,
radośnie śpiewajcie
wszyscy prawego serca."

Psalm 32 zapowiada Sakrament Pokuty i Pojednania: Szczęśliwy człowiek, któremu odpuszczona została nieprawość, a jego grzech zapomniany (...). Grzech wyznałem Tobie i nie ukryłem mej winy. Rzekłem: „Wyznaję mą nieprawość Panu”, a Ty darowałeś niegodziwość mego grzechu. Cieszcie się i weselcie w Panu...

Komentarze