"Błogosławieni...", czyli pochwała Maryi...

Łk 8,15

"Błogosławieni, którzy sercem szlachetnym i dobrym zatrzymują słowo Boże i wydają owoc przez swą wytrwałość."

Błogosławieni, którzy sercem szlachetnym i dobrym zatrzymują słowo Boże... Serce piękne (kale) i dobre (agathe) to najlepsze mieszkanie dla BOGA - SŁOWA...

...i wydają owoc przez swą wytrwałość... Wytrwałość (hypomone) sprawia, że w sercu rodzą się owoce - "Owocem (...) ducha jest: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność, łagodność, opanowanie." (Ga 6,22-23a)...

Św. Łukasz pisze o Maryi...

Komentarze

  1. " .... Ty, który podtrzymujesz życie... pozwól mi ufać także w ciemności ..(...) .. Nawet gdyby moje oczekiwanie w ciemności miało być jedyną prawdą, jakiej kiedykolwiek posmakuję, i tak będę wierzyć... Oświecenie, które umożliwia mi mówienie, znajduję w czekaniu na Ciebie, mój Boże.... Moje łzy i miłość przynaglają mnie, bym czekała pośród najciemniejszych nocy. Więc czekam......... "

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz