"Umieszczę swe prawo w głębi ich jestestwa...", czyli o Przymierzu...

Jr 31,31-34

"Oto nadchodzą dni - wyrocznia Pana -
kiedy zawrę z domem Izraela <i z domem judzkim> nowe przymierze.
Nie jak przymierze, które zawarłem z ich przodkami,
kiedy ująłem ich za rękę, by wyprowadzić z ziemi egipskiej.
To moje przymierze złamali, mimo że byłem ich Władcą - wyrocznia Pana.
Lecz takie będzie przymierze, jakie zawrę z domem Izraela po tych dniach
- wyrocznia Pana:
Umieszczę swe prawo w głębi ich jestestwa i wypiszę na ich sercu.
Będę im Bogiem, oni zaś będą Mi narodem.
I nie będą się musieli wzajemnie pouczać jeden mówiąc do drugiego: "Poznajcie Pana!"
Wszyscy bowiem od najmniejszego do największego poznają Mnie - wyrocznia Pana,
ponieważ odpuszczę im występki, a o grzechach ich nie będę już wspominał»."

31 rozdział Księgi proroka Jeremiasza to arcyważny fragment Biblii. W wersetach: 31-34 Bóg zawiera Przymierze ze swoim Ludem (ze mną). Jest to nowe przymierze... Pan ogłasza [wyrocznia Pana]: Umieszczę swe prawo w głębi ich jestestwa i wypiszę na ich sercu. Będę im Bogiem, oni zaś będą Mi narodem... Prawo MIŁOŚCI BOGA jest wyryte w naszych sercach! W czasie Chrztu Świętego Stwórca dokonał w nas zapisu - zostawił pieczęć MIŁOŚCI OJCA. Napisał wtedy w sercu ukochanego człowieka: "TY jesteś MÓJ, a Ja JESTEM twój! TY jesteś MOIM DZIECKIEM, a Ja JESTEM twoim OJCEM!"

Komentarze