"Jam jest Pierwszy i Ostatni i żyjący...", czyli wizja Zmartwychwstałego PANA...

Ap 1,12-18

"I obróciłem się, by widzieć, co za głos do mnie mówił;
a obróciwszy się, ujrzałem siedem złotych świeczników,
i pośród świeczników kogoś podobnego do Syna Człowieczego,
obleczonego [w szatę] do stóp
i przepasanego na piersiach złotym pasem.
Głowa Jego i włosy - białe jak biała wełna, jak śnieg,
a oczy Jego jak płomień ognia.
Stopy Jego podobne do drogocennego metalu,
jak gdyby w piecu rozżarzonego,
a głos Jego jak głos wielu wód.
W prawej swej ręce miał siedem gwiazd
i z Jego ust wychodził miecz obosieczny, ostry.
A Jego wygląd - jak słońce, kiedy jaśnieje w swej mocy.
Kiedym Go ujrzał,
do stóp Jego upadłem jak martwy,
a On położył na mnie prawą rękę, mówiąc:
«Przestań się lękać!
Jam jest Pierwszy i Ostatni i żyjący.
Byłem umarły, a oto jestem żyjący na wieki wieków
i mam klucze śmierci i Otchłani."

Apokalipsa według św. Jana pojawiła się na blogu w Wielkim Poście A. D. 2014 (pewnie już nie pamiętamy)... Fragment, który dziś znów znalazł tu swoje miejsce, był czytany 7 marca 2014 roku. Pomyślałem, że ponieważ trwamy teraz w wielkanocnej radości, możemy przypomnieć sobie jeden z portretów Zmartwychwstałego.
Czytamy, że był (jest) to ktoś podobny do...
Syna Człowieczego (to jeden z tytułów Jezusa),
obleczonego [w szatę] do stóp (Jezus cieszy się wielką godnością)
i przepasanego na piersiach złotym pasem (Jezus jest Arcykapłanem - Pomostem między Niebem a ziemią, a także jedynym Panem i Królem universum)...
Głowa Jego i włosy - białe jak biała wełna, jak śnieg (Jezus jest Światłością świata),
a oczy Jego jak płomień ognia (Jezus jest Sędzią - miłosiernym, ale i sprawiedliwym)...
Stopy Jego podobne do drogocennego metalu jak gdyby w piecu rozżarzonego (Jezus jest dla nas Skałą - Oparciem i najważniejszym punktem odniesienia),
i z Jego ust wychodził miecz obosieczny, ostry (Jezus działa Mocą Słowa Bożego)...
A Jego wygląd - jak słońce, kiedy jaśnieje w swej mocy (Jezus, który przeszedł przez śmierć do Życia, jest zwycięski)...
Zmartwychwstały Pan woła: Przestań się lękać! Jam jest Pierwszy i Ostatni i żyjący...!!!

Komentarze

  1. " On położył na mnie (...) rękę.." - przestałabym się bać...

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ty ogarniasz mnie zewsząd i kładziesz na mnie swą rękę" (Ps 139,5)
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz