"Zabrali (...) ciało Jezusa i obwiązali je w płótna...", czyli Via Crucis (stacja XIV)...

J 19,40-42

"Zabrali więc ciało Jezusa i obwiązali je w płótna razem z wonnościami, stosownie do żydowskiego sposobu grzebania. A na miejscu, gdzie Go ukrzyżowano, był ogród, w ogrodzie zaś nowy grób, w którym jeszcze nie złożono nikogo. Tam to więc, ze względu na żydowski dzień Przygotowania, złożono Jezusa, bo grób znajdował się w pobliżu."

Stacja XIV.
To koniec... Przyjaciele Pana urządzili pogrzeb. Zabrali (...) ciało Jezusa i obwiązali je w płótna... Pogrzeb odbył się w Wielki Piątek. I zaraz nastała cisza szabatu... Cisza może być muzyką miłości... Ale wtedy dla Apostołów i ludzi, którym Pan był drogi, była muzyką rozpaczy i pustki... Była końcem... Przypominała o śmierci... Była to cisza, która opowiadała o wielkim złu... Zło może ukrywać się w ciszy... Dzieje się tak, gdy umiera MIŁOŚĆ, a my - przekonani, że wszystko, co w nas cenne (wiara, nadzieja, miłość...) też umrze, bo zło jest silniejsze od dobra, a nienawiść od miłości...    

Komentarze

  1. Stacja XIV.
    W ten sposób Mojżesz dokonał dzieła... (Wj40,33).

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. jaki był sens tej 40letniej tułaczki Mojżesza ?
    jaki sens.. , skoro na koniec nie było mu dane wejść do ziemi obiecanej..??

    Twoje Słowo uwodzi ale okłamuje
    Woła i odpycha
    Daje nadzieje i zabiera
    Opowiada o miłości ale jej nie daje

    Zmęczyłam się
    Brak mi już sił
    Gdy wołam ,Ty nie odpowiadasz
    Gdy płaczę ,Ty nie ocierasz łez
    Gdy pytam ,milczysz
    Gdy pukam,nie otwierasz

    zgubiłam się
    zmęczyłam
    pobłądziłam
    boje się

    więc zostaw mnie
    nie dotykaj mnie
    odejdź
    nie zbliżaj się


    "....Wtedy prosiłem Pana: Panie mój, Boże, Tyś zaczął swojemu słudze objawiać swą moc (...) . Chciałbym przejść, by zobaczyć tę piękną ziemię za Jordanem i te piękne góry.Lecz (...) rozgniewał się na mnie Pan i nie wysłuchał mnie. I rzekł Pan do mnie: «Dość, nie mów Mi o tym więcej! ... (...) bo tego Jordanu nie przejdziesz... " (Pwt 3,27-28)


    http://pl.wikipedia.org/wiki/Moj%c5%bcesz#/media/File:The_Death_of_Moses_(crop).jpg

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  3. ale bądź !
    wybacz mi
    przytul


    https://www.youtube.com/watch?v=qt_EMVQRFzY

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  4. ale moje oczy nie chcą Słońca (!)
    w NOCY chciałem ukryć łzy
    (..)
    strącić ten oślepiający blask i podeptać (!!!!)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz