"Wybaw mnie, Boże (...). Ugrzązłem...", czyli Via Crucis (stacja III)...

Ps 69,2-5a

"Wybaw mnie, Boże, bo woda mi sięga po szyję.
Ugrzązłem w mule topieli i nie mam nigdzie oparcia,

trafiłem na wodną głębinę i nurt wody mnie porywa.
Zmęczyłem się krzykiem i ochrypło mi gardło,
osłabły moje oczy, gdy czekam na Boga mojego.
Liczniejsi są od włosów mej głowy nienawidzący mnie bez powodu;
silni są moi wrogowie..."

Stacja III.
Jezus upadł. Ciężar krzyża był ogromny. Brzemię grzechów sprawiło, że dotknął prochu i pyłu. Przytulił się do ziemi, jakby chciał powiedzieć do nas: "Bardzo was kocham. Jestem jedno z wami!" Pan, zanurzony w ludzkiej nieprawości, modli się: Wybaw mnie, Boże, bo woda mi sięga po szyję. Ugrzązłem w mule topieli i nie mam nigdzie oparcia, trafiłem na wodną głębinę i nurt wody mnie porywa. Zmęczyłem się krzykiem... Jezus nie potrafi wstać... Dlatego prosi Ojca o pomoc, czeka na Boga... I wstaje...
Gdzie w naszych sercach tkwi zło, które sprawiło, że Jezus zachwiał się pod krzyżem i upadł - zło, które sprawia, że grzeszymy? Wszystko zaczyna się od pokus - niedobrych myśli i pragnień. Ziarna nieprawości spadają na glebę serca i zaczyna się...   

Komentarze

  1. Mówi się, że nie ma przypadków, więc powiem, że Pan Bóg chciał żebym weszła na tego bloga. Dzięki temu wyjaśnił mi się sen z wciągającym bagnem(Ps 69,16),i ludźmi wokół mnie, a ten psalm streścił ostatni mój miesiąc, a nawet dwa.
    Chociaż dalej siedzę w bagnie, to poczekam jeszcze na kolejne posty - może akurat coś do mnie tak trafi i pójdę się oczyścić z tego brudu.
    Dziękuję, fajnie ksiądz pisze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...PAN zaprasza nas do wspólnej DROGI...
      Lb 6,24-26!
      +++

      Usuń
  2. Stacja III.
    A gdy lud widział, że Mojżesz opóźniał swój powrót z góry, zebrał się przed Aaronem i powiedział do niego: «Uczyń nam boga, który by szedł przed nami, bo nie wiemy, co się stało z Mojżeszem, tym mężem, który nas wyprowadził z ziemi egipskiej». Aaron powiedział im: «Pozdejmujcie złote kolczyki, które są w uszach waszych żon, waszych synów i córek, i przynieście je do mnie». I zdjął cały lud złote kolczyki, które miał w uszach, i zniósł je do Aarona. A wziąwszy je z ich rąk nakazał je przetopić2 i uczynić z tego posąg cielca ulany z metalu. I powiedzieli: «Izraelu, oto bóg twój, który cię wyprowadził z ziemi egipskiej»...(Wj 32,1-4)
    ...... Pan rzekł wówczas (..) :" ...(..) Bardzo szybko odwrócili się od drogi, którą im nakazałem. (Wj 32,7-8)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz