" Józef z Arymatei (...) poprosił Piłata, aby mógł zabrać ciało Jezusa...", czyli Via Crucis (stacja XIII)...

J 19,38

"Potem Józef z Arymatei, który był uczniem Jezusa, lecz ukrytym z obawy przed Żydami, poprosił Piłata, aby mógł zabrać ciało Jezusa. A Piłat zezwolił. Poszedł więc i zabrał Jego ciało."

Stacja XIII.
Tak trudno pisać o umarłym Jezusie i o przygotowaniu do pogrzebu Pana [Józef z Arymatei (...) poprosił Piłata, aby mógł zabrać ciało Jezusa]... To, co się stało z Mistrzem z Nazaretu, było przyczyną ogromnego kryzysu i zwątpienia przyjaciół Zbawiciela. Zapewne utracili nadzieję. Poczuli się rozczarowani. Przecież Jezus umarł... Tu przypomina mi się Fryderyk Nietzsche, który kiedyś powiedział: "Bóg umarł". Gdzie tu kryje się zło? Myślę, że zawiera się w niewierze - utraconej nadziei - przekonaniu, że dla Boga są rzeczy niemożliwe...

Komentarze

  1. Stacja XIII.
    I zbudował ołtarz z drzewa akacjowego, mający pięć łokci długości i pięć łokci szerokości. Ołtarz był (...) , na trzy łokcie wysoki.(Wj 38,1).

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie Krzyż jest ołtarzem...
    na nim codziennie dla mnie (przeze mnie ) umierasz .
    i z ołtarza (krzyża) pozwalasz zabierać swoje Ciało.
    karmisz mnie Swoim Przenajświętszym, martwym (?) Ciałem...
    więc czym jest moje serce ?? - Grobem...?!

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz