"Obyś skutecznie mi błogosławił i rozszerzył granice moje...", czyli o modlitwie skutecznej...

1 Krn 4,9-10

"Jabes był bardziej poważany niż jego bracia. Matka jego dała mu imię Jabes, mówiąc: «Ponieważ w bólu porodziłam». A wzywał Jabes Boga Izraelowego, mówiąc: «Obyś skutecznie mi błogosławił i rozszerzył granice moje, a ręka Twoja była ze mną, i obyś zachował mnie od złego, a utrapienie moje się skończyło!» I sprawił Bóg to, o co on prosił."

Jabes woła do Boga:
Obyś skutecznie mi błogosławił... ("Błagam Cię, Boże, ześlij obfite błogosławieństwo, które mnie przeniknie i przemieni!!!")
...i rozszerzył granice moje... ("Proszę Cię, Panie, abyś pokazał mi własną - jedyną właściwą perspektywę życia, bym mógł zrozumieć, że ściany mojego domu mają okna otwarte na niebiańską wieczność!!!")
...a ręka Twoja była ze mną... ("Potrzebuję, Boże, Twojej wszechmocnej ręki, w której będę mógł doświadczyć bezpieczeństwa i pokoju!!!")
...i obyś zachował mnie od złego... ("Pragnę, Panie, abyś mnie uwolnił od wszelkiego zła!!!")
...a utrapienie moje się skończyło! ("Wołam, i proszę Cię i błagam z całego serca, Boże! Potrzebuję Cię i pragnę, Panie! Bądź ze mną, a to, co jest moim nieszczęściem, udręką, trwogą, rozpaczą i ciemnością, skończy się!!!")
I sprawił Bóg to, o co on prosił.!!!
Amen.

Komentarze

  1. https://www.youtube.com/watch?v=z6CmuXsuXP8

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...dziękuję za piosenkę Mietka.
      Niech Pan będzie blisko, przytula i strzeże.
      Mam nadzieję, że Bóg, który działa przez ludzi, będzie posyłał Aniołów - dobrych ludzi.
      Przypomina mi się cytat (który chyba już pojawił się na "Zuchu Bożym") z A. de Saint-Exupery'ego" "Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają, jak latać".
      Lb 6,24-26
      +++

      Usuń
    2. " Twój przyjaciel jest odpowiedzią na twoje potrzeby.
      Jest polem, które obsiewasz z miłością i z którego zbierasz z dziękczynieniem.
      Jest twoim stołem i ogniskiem domowym.
      Albowiem do niego przychodzisz będąc głodnym i u niego szukasz spokoju.

      Kiedy twój przyjaciel odsłania przed tobą swą duszę, nie boisz się rzec słowa "nie" we własnej duszy ani nie powstrzymujesz słowa "tak".
      A kiedy on milczy, twoje serce w dalszym ciągu słucha jego serca...."

      (Khalil Gibran "Prorok'" )

      2Tm4,22+++

      Usuń
  2. miłość to błogosławieństwo....

    https://www.youtube.com/watch?v=dYm4aDxJ-0A

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  3. "Największy podarunek, jaki życie może dać, jest kiedy patrzysz w tył i wiesz, że byłeś kochany..."
    2 Tm 4,22
    +++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... czyż nie jest to prawdą ??

      2Tm4,22+++

      Usuń
  4. A dziś jest trochę inaczej. Prosisz i nie otrzymujesz mimo iż na chwałę BOżą czynisz...cały czas pod górkę masz. i sprawił Bóg to o co prosił...a teraz czemu nie sprawia???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...dlaczego dziś Bóg nie sprawia rzeczy, o które prosimy? To trudne pytanie.... Poszukam odpowiedzi...
      Lb 6,24-26
      +++

      Usuń
    2. Jak to nie ? Przecież kiedy prosimy z wiarą i jest to nam w oczach Boga potrzebne to dostajemy.

      Tak sobie właśnie pomyślałam, że może czasem powinniśmy się modlić tak jak Jabes.

      Usuń
    3. A możesz podać przykład o co prosisz a nie otrzymujesz? To jest bardzo szeroki temat. Moje doświadczenie jest takie, że czasem ruch jest po naszej stronie zgodnie z zasadą św. Ignacego "Ufaj Bogu tak, jakby całe powodzenie spraw zależało wyłącznie od Niego; tak jednak dokładaj wszelkich starań, jakbyś ty sam miał wszystko zdziałać, a Bóg nic zgoła." Ale sytuacje są różne

      Usuń
    4. ...głęboko wierzę, że Pan nas zawsze słucha. Wszystkiego wysłuchuje, co nie oznacza, że zawsze nas posłucha. Dlaczego zdarza się, że Pan Bóg nie daje nam darów, o które prosimy? Sądzę, że najważniejsze jest naśladować w modlitwie Pana: "I mówił: «Abba, Ojcze, dla Ciebie wszystko jest możliwe, zabierz ten kielich ode Mnie! Lecz nie to, co Ja chcę, ale to, co Ty [niech się stanie]!»" (Mk 14,36). Możemy błagać o to, co jest naszym pragnieniem, ale cenne jest, aby prosić o spełnienie się Woli Bożej w życiu. Wierzę, że Wola Ojca jest zawsze planem MIŁOŚCI - Pan nie chce, abyśmy cierpieli i męczyli się. Skąd więc cierpienie i ciężka droga? Niestety siły dobra i światła to nie jedyna przestrzeń, która na nas oddziałuje.
      Wracam do pytania, dlaczego nasza modlitwa jest nie zawsze skuteczna?
      1. Prosząc o spełnienie się Woli Bożej w naszym życiu jesteśmy w przestrzeni MISTERIUM, które nas przerasta i które nie zdołamy w pełni pojąć...
      2. Zdarza się, że Pan Bóg nam daje obietnice, ale potrzebny jest czas, by wszystko, co Bóg obiecał, spełniło się. Gdy czytam Księgę Rodzaju, odkrywam, że Abraham, który usłyszał od Pana, że będzie miał syna (Izaaka), bardzo dłuuuuuugo czekał, aż to, co Bóg powiedział, spełniło się. Zatem potrzebny jest czas i nasza cierpliwość...
      3. Wierzę, że czasem Pan Bóg nie daje nam "rzeczy", które są naszym pragnieniem, gdyż chce nam dać to, co jest lepsze (najlepsze). My nie wszystko wiemy...
      4. Być może Pan potrzebuje, aby nasza wiara i zawierzenie stały się większe...
      Lb 6,24-26!
      +++

      Usuń
    5. " ... kielich, który On wam podaje, choć pali wasze usta, został ukształtowany z gliny, którą Garncarz zwilżył Swymi świętymi łzami. "

      2Tm4,22+++

      Usuń
    6. ...nasz Bóg jest Bogiem solidarnym z nami...
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
  5. .... napisał Ksiądz : "...czyli o modlitwie skutecznej... "

    dla mnie modlitwa jest skuteczna, wtedy gdy przynosi POKÓJ i ,ukojenie....
    niekoniecznie spełnienie tego,o co proszę...czego potrzebuję..

    "Są tejemnie w które,żeby je poznać ,trzeba się rzucić,jak się rzucamy do wody ,pewni, że się ona rozstąpi przed nami. (...) Czy nie wydaje ci się ,że są sprawy , które trzeba najpierw przyjąć ,by móc je potem zrozumieć? "
    ( "Listy do Nikodema " Jan.Dobraczyński)


    "......dlaczego dziś Bóg nie sprawia rzeczy, o które prosimy?"- to naprawdę jest dla Księdza trudne pytanie..?? Przecież to jasne.Nie wszystko o co prosimy jest dla nas dobre...Pan Bóg wie co jest dla nas najlepsze.. Odpowiedz jest prosta tylko przyjęcie jej jest dla nas bardzo trudne..

    2Tm 4,22+++


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...jeżeli proszę o dobre rzeczy (na przykład o zdrowie dla ciężko chorego), to nie mam wątpliwości, że proszę o dobro... Summa summarum, niech Pan da to, co ludziom, za których się modlimy, pomoże...
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
    2. .... no właśnie. "...niech Pan da to, co ludziom, za których się modlimy, pomoże..."
      .... bo ja czasem mam wątpliwości ...
      wiem,że to,co piszę brzmi okrutnie ale choroba ,choć jest dramatem, strasznym dramatem, jeśli się zdarza,to musi nieść jakieś dobro...na razie ukryte dobro,którego nie pojmujemy.....

      ja mocno wierze,że wszystko jest po coś...
      jeśli nie dla nas,to DLA innych ...
      WSZYSTKO JEST PO COŚ....

      " Albowiem wie Ojciec wasz, czego wam potrzeba, wpierw zanim Go poprosicie. " (Mt6,8).

      " Jeśli więc wy, choć źli jesteście, umiecie dawać dobre dary swoim dzieciom, o ileż bardziej Ojciec z nieba da Ducha Świętego tym, którzy Go proszą». "(Łk 11,13)

      2Tm4,22+++

      Usuń
  6. z dzisiejszej liturgii... :

    " Nie będę prosił, i nie będę wystawiał Pana na próbę..." (!) (Iż 7,12)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz