"Miłość nigdy nie ustaje...", czyli o wiecznej "AGAPE"...

1 Kor 13,7-10

"[Miłość] Wszystko znosi,
wszystkiemu wierzy,
we wszystkim pokłada nadzieję,
wszystko przetrzyma.
Miłość nigdy nie ustaje,
[nie jest] jak proroctwa, które się skończą,
albo jak dar języków, który zniknie,
lub jak wiedza, której zabraknie.
Po części bowiem tylko poznajemy,
po części prorokujemy.
Gdy zaś przyjdzie to, co jest doskonałe,
zniknie to, co jest tylko częściowe."

[Miłość] Wszystko znosi, wszystkiemu wierzy, we wszystkim pokłada nadzieję, wszystko przetrzyma. Miłość nigdy nie ustaje... Kardynał G. Ravasi pisze: Na szczycie wszystkich charyzmatów (a nawet jako cel, do którego wszystkie powinny zmierzać) apostoł stawia "agape", tzn. czystą i absolutną, pełną oddania miłość. (...) dar języków, proroctwo, poznanie, wiara, heroiczna szczodrość i oderwanie od dóbr doczesnych, jeśli nie mają w sobie jej ducha, są czymś tylko zewnętrznym i zimnym, prowadząc do samouwielbienia lub do spektakularnych gestów, ale nikogo nie zbawiają (Biblia dla każdego. Nowy Testament, t. II, s. 74)...

Komentarze

  1. "...-Pozostanę tu przy tobie,dopóki przychodzić będziesz na brzeg tej rzeki.A gdy pójdziesz spać ,ułożę się do snu u drzwi twojego pokoju. A kiedy odjedziesz,podążę twoim śladem.Aż powiesz mi:"Zostaw mnie!", a wtedy odejdę.Ale do końca moich dni nie przestanę cię kochać.(...)
    ....(..)
    -Czy pamiętasz psalm 137?-zapytał.
    (..)
    -O tak,znam go dobrze-odezwałam się (..).
    ....(..)

    Jeruzalem, jeśli zapomnę o tobie,
    niech uschnie moja prawica!
    Niech język mi przyschnie do podniebienia,
    jeśli nie będę pamiętał o tobie,
    jeśli nie postawię Jeruzalem
    ponad największą moją radość.

    Uśmiechnęłam się znowu.... "

    (Paulo Coelho "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam...")

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz