"Gdybym mówił językami ludzi i aniołów...", czyli początek Hymnu o MIŁOŚCI...

1 Kor 13,1-3

"Gdybym mówił językami ludzi i aniołów, a miłości bym nie miał,
stałbym się jak miedź brzęcząca albo cymbał brzmiący.
Gdybym też miał dar prorokowania i znał wszystkie tajemnice,
i posiadał wszelką wiedzę, i wszelką [możliwą] wiarę, tak iżbym góry przenosił.
a miłości bym nie miał, byłbym niczym.
I gdybym rozdał na jałmużnę całą majętność moją, a ciało wystawił na spalenie,
lecz miłości bym nie miał, nic bym nie zyskał."

Gdybym mówił językami ludzi i aniołów, a miłości bym nie miał, stałbym się jak miedź brzęcząca albo cymbał brzmiący... Znam to na pamięć. Piękny początek hymnu o MIŁOŚCI... Na nic dar języków... Na nic przyjaźń z Aniołami... Bez MIŁOŚCI jestem jak kawał miedzianej blachy albo stary instrument muzyczny wydający ciężkie dźwięki... Mogę też mieć natchnienie z Nieba - dar prorokowania, nawet znać wszystkie tajemnice świata (!) i posiadać wszelką wiedzę (!), co więcej - odznaczać się wielką wiarą, która góry przenosi (!)... Jeżeli jednak zabraknie mi MIŁOŚCI, nie istnieję! Bez MIŁOŚCI mnie nie ma! To chciał wyrazić św. Paweł w 1 Liście do Koryntian, gdy pisał: miłości bym nie miał, byłbym niczym... 

Komentarze

  1. "Starajcie się posiąść miłość..." (1Kor 14,1)

    ..czy i jak można się starać o miłość ??

    ...
    ..co czuł św.Paweł ,kiedy w uniesieniu wypowiadał te słowa.. ?

    ... co czuł..?

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "czy i jak można się starać o miłość??" Oto pytanie... Można. Myślę, że najlepiej staramy się o miłość kochając...
      "co czuł św.Paweł ,kiedy w uniesieniu wypowiadał te słowa..?" To dobre pytanie... Do św. Pawła...
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
    2. ..... ;)) mam nadzieję ,że nie tylko przez żołądek (??) bo nie mam szans.. :( - ( taki żarcik...- proszę wybaczyć..:)

      2Tm4,22+++

      Usuń
  2. jest we mnie dużo więcej ciemności niż swiatla

    zla niż dobra

    ale caly czas moje serce i myśl ucieka do JEGO stóp ...
    do stóp tabernakulum..

    nie mam Mu nic do ofiarowania oprócz obecności...

    nie potrafie nic oprócz b y c i a ...

    2Tm4,22+++

    Flm4 ! +++

    OdpowiedzUsuń
  3. już mi lepiej

    jaśniej

    2Tm4,22 +++

    OdpowiedzUsuń
  4. ...czyli , jest to hymn o BOGU ,nie o uczuciu... ??(!!)

    (" w rzeczywistości jest On niedaleko od każdego z nas. Bo w Nim żyjemy, poruszamy się i jesteśmy,..." (Dz17,27-28)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hymn jest o BOGU.
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
    2. ; ) to do mnie....." Jeszcze nie pojmujecie i nie rozumiecie, tak otępiały macie umysł?
      Macie oczy, a nie widzicie; macie uszy, a nie słyszycie? "(Mk8,17-18)

      2Tm4,22+++

      Usuń

Prześlij komentarz