"Czy Efraim nie jest dla Mnie drogim synem...?", czyli o przymusie Bożej MIŁOŚCI...

Jr 31,20

"Czy Efraim nie jest dla Mnie drogim synem lub wybranym dzieckiem?
Ilekroć bowiem się zwracam przeciw niemu, nieustannie go wspominam.
Dlatego się skłaniają ku niemu moje wnętrzności; muszę mu okazać miłosierdzie!
- wyrocznia Pana."

1. Czy Efraim nie jest dla Mnie drogim synem lub wybranym dzieckiem? To pytanie retoryczne, na które Bóg zna odpowiedź. Dla Stwórcy człowiek (Efraim to ja) jest ukochanym DZIECKIEM, które nieustannie (...) wspomina!

2. Dlatego się skłaniają ku niemu moje wnętrzności; muszę mu okazać miłosierdzie! Bóg nie ma wyboru (!!!) - musi być miłosierny... Serce Boga ciągle drży i porusza się w rytmie MIŁOŚCI. Bóg Ojciec wciąż jest przejęty życiem i cierpieniem swoich dzieci...


Komentarze

  1. ... drogi syn..wybrane dziecko.. - mój Bóg ma twarz i serce czułej matki..
    "Ilekroć bowiem się zwracam przeciw niemu.."-zamiast ukarać,odrzucić-jeszcze mocniej przytula.
    "Dlatego (...) ; muszę mu okazać miłosierdzie! "-okazuje miłosierdzie, to znaczy,rezygnuje z gniewu...

    ...CHCĘ !
    ...chcę być drogim dzieckiem...!
    ..tęsknie ..!
    dlatego wołam.. :

    "Ukarałeś mnie i podlegam karze
    jak nieoswojone cielę.
    Spraw, bym powrócił, a wtedy powrócę,
    bo jesteś Panem, Bogiem moim. "(Jr 31,18)

    ...Czytając dzisiejszy fragment, przypomina mi się psalm 6 ...

    moje wołanie:
    " Zwróć się, o Panie, ocal moją duszę,
    wybaw mnie przez Twoje miłosierdzie, "

    Jego łaska;
    "Pan usłyszał moje błaganie,
    Pan przyjął moją modlitwę. "

    mój głośny krzyk...
    i Jego ciche miłowanie...

    2Tm4,22+++


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...ludzkie wołanie o Miłość spotyka się z Bożą odpowiedzią...
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
  2. " ...W czasie pomyślnym wysłuchałem cię,
    w dniu zbawienia przyszedłem ci z pomocą." (2 Kor 6,1-2).

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz