"Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego...", czyli wyznania ciąg dalszy...

Mk 12,31a

"Drugie jest to: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego..."

Pan powiedział: "Pierwsze jest: Słuchaj, Izraelu, Pan Bóg nasz, Pan jest jeden. Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim umysłem i całą swoją mocą" (Mk 12,29n). I dodał: Drugie jest to: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego... Oto nasze wyznanie... Wyznanie wiary (wierzę w Boga - MIŁOŚĆ i wierzę Bogu - MIŁOŚCI), które jest rdzeniem życia wewnętrznego, wyraża się w życiu zewnętrznym MIŁOŚCIĄ bliźniego...

ks. Jan Twardowski, miłość 
Jest miłość trudna
jak sól czy po po prostu kamień do zjedzenia
jest przewidująca
taka co grób zamawia wciąż na dwie osoby
niedokładna jak uczeń co czyta po łebkach
jest cienka jak opłatek bo wewnątrz wzruszenie
jest miłość wariatka egoistka gapa
jak jesień lekko chora z księżycem kłamczuchem
jest miłość co była ciałem a stała się duchem
i ta co nie odejdzie - bo znów niemożliwa

[wiersz pochodzi z tomiku nie przyszedłem pana nawracać, s. 306]

Komentarze

  1. wyznania.. :)
    to ja może też coś wyznam,bo znalazłam przepiękny cytat.. :
    ..."gdzie ty pójdziesz, tam ja pójdę,
    gdzie ty zamieszkasz, tam ja zamieszkam,
    twój naród będzie moim narodem,
    a twój Bóg będzie moim Bogiem.
    Gdzie ty umrzesz, tam ja umrę
    i tam będę pogrzebana.
    Niech mi Pan to uczyni
    i tamto dorzuci,
    jeśli coś innego niż śmierć
    oddzieli mnie od ciebie!" (Rt1,16-17)

    ...w końcu Prz27,5 ;)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. ..." bo znów niemożliwa"- piękny wiersz choć bardzo smutny...
    znam taki ,w którym odrobinę więcej optymizmu..

    "O miłości , na ziemi
    daleka.....
    kiedy pocałunki
    nie dane
    będą dane

    (o miłości ,na ziemi
    daleka..)
    już odfruwają
    ptaki
    na południe

    (o miłości,na ziemi
    daleka..)
    wrócą jutro
    ptaki
    znad mórz południa

    (o miłości,na ziemi
    daleka...)
    nie dane pocałunki
    pewnego dnia wszystkie
    będą dane:
    o miłości,na ziemi
    daleka!"

    (D.M.Montagna, "Nie dane pocałunki"/I baci non dati)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wiersz. Zawiera w sobie szczyptę optymizmu i nadziei.
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń
    2. ...po co Księdzu "ten" optymizm i 'ta" nadzieja,skoro Ksiądz wyznaje,że "nikt nie jest w stanie dać więcej.." .. ??

      2Tm4,22+++

      Usuń

Prześlij komentarz