"Szedłem koło roli próżniaka...", czyli o skutkach lenistwa i głupoty...

Prz 24,30-34

"Szedłem koło roli próżniaka i koło winnicy głupiego:
a oto wszystko zarosło pokrzywą, ciernie całą jej powierzchnię pokryły,
kamienny mur rozwalony.
Skierowałem uwagę, spojrzałem, zobaczyłem i wysnułem naukę:
Trochę snu i trochę drzemania, trochę założenia rąk, aby zasnąć,
a przyjdzie na ciebie nędza jak włóczęga i niedostatek jak biedak żebrzący."

Mędrzec przechodzi obok ludzi leniwych i głupich [Szedłem koło roli próżniaka i koło winnicy głupiego], i widzi ruinę [a oto wszystko zarosło pokrzywą, ciernie całą jej powierzchnię pokryły, kamienny mur rozwalony]. Myśli i wyciąga wnioski [Skierowałem uwagę, spojrzałem, zobaczyłem i wysnułem naukę]: łatwo się zapomnieć - pogrążyć we śnie [Trochę snu i trochę drzemania, trochę założenia rąk, aby zasnąć], a lenistwo i głupota wpędzają w nędzę [przyjdzie na ciebie nędza jak włóczęga i niedostatek jak biedak żebrzący]...

Komentarze

  1. "Szedłem koło roli próżniaka..." .....- ...czyli o lenistwie duchowym...
    ...
    winnicą jestem ja..
    rolą jest przestrzen mojego serca...
    kamiennym murem,Prawo Panskie..

    ..oto stan na dziś..:
    "... wszystko zarosło pokrzywą, ciernie całą jej powierzchnię pokryły,
    kamienny mur rozwalony.".....

    ....Ale jest nadzieja. Pan Jezus dziś do mnie mówi:"...(..) uważaj na siebie..(..)Czuwaj (..) i módl się w każdym czasie, abyś mogła (..) stanąć przed Synem Człowieczym.."(Łk.21,34,36)

    ...a więc teraz już wiem bo :"Skierowałam uwagę, spojrzałam, zobaczyłam i wysnułam naukę..." -.."czuwaj i módl się w każdym czasie.."(!!) "W KAŻDYM CZASIE "(!!!)
    ...nie śpij..
    ...nie czekaj..
    ..nie zniechęcaj się..
    ...módl się...
    a wtedy:
    winnica zostanie ocalona..
    rola użyzniona..
    a kamienny mur odbudowany..

    " Błogosławiony, kto strzeże słów proroctwa tej księgi"(Ap22,7)...
    ..Błogosławiony,kto poyrafi tak TRWAĆ...

    2Tm4,22+++



    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz