"Potężną twierdzą jest imię Pana, tam prawy się schroni...", czyli o życiu w IMIENIU...

Prz 18,1-12

"Za żądzą idzie odludek i z każdą radą wojuje.
Głupi nie lubi się zastanawiać, lecz tylko swe zdanie przedstawić.
W ślad za występnym idzie pogarda, wraz z godnym pogardy - hańba.
Słowa ust ludzkich są wodą głęboką, potokiem obfitym jest źródło mądrości.
Niedobrze winnego popierać, krzywdząc prawego w sądzie.
Wargi głupiego prowadzą do kłótni, jego usta wołają o razy.
Usta głupiego są jego zgubą, a wargi - pułapką na jego życie.
Słowa donosiciela są jak smaczne kąski: zapadają do głębi wnętrzności.
Nawet ten, kto w pracy opieszały, jest bratem niszczyciela.
Potężną twierdzą jest imię Pana, tam prawy się schroni.
Majętność bogacza jest mocną warownią, murem wysokim w jego mniemaniu.
Przed upadkiem serce ludzkie się wynosi, lecz pokora poprzedza sławę."

Potężną twierdzą jest imię Pana, tam prawy się schroni...
Imię BOGA jest "miejscem" mojego życia... Tu jestem bezpieczny... IMIĘ to przestrzeń MIŁOŚCI, bliskości, łaskawości i dobroci Stwórcy... To gwarancja stałej obecności Pana ["Mówił dalej Bóg do Mojżesza: «Tak powiesz Izraelitom: JESTEM, Bóg ojców waszych, Bóg Abrahama, Bóg Izaaka i Bóg Jakuba posłał mnie do was. To jest imię moje na wieki i to jest moje zawołanie na najdalsze pokolenia...» (Wj 3,15)]...

Komentarze

Prześlij komentarz