"Ja sam będę szukał moich owiec i będę miał o nie pieczę...", czyli o Królu...

Ez 34,11-12.15-17
"Albowiem tak mówi Pan Bóg: Oto Ja sam będę szukał moich owiec i będę miał o nie pieczę. Jak pasterz dokonuje przeglądu swojej trzody, wtedy gdy znajdzie się wśród rozproszonych owiec, tak Ja dokonam przeglądu moich owiec i uwolnię je ze wszystkich miejsc, dokąd się rozproszyły w dni ciemne i mroczne. Ja sam będę pasł moje owce i Ja sam będę je układał na legowisko - wyrocznia Pana Boga. Zagubioną odszukam, zabłąkaną sprowadzę z powrotem, skaleczoną opatrzę, chorą umocnię, a tłustą i mocną będę ochraniał. Będę pasł sprawiedliwie. Do was zaś, owce moje, tak mówi Pan Bóg: Oto Ja osądzę poszczególne owce, barany i kozły."

Ps 23,1-2a.2b-3.5.6
Pan jest moim pasterzem:
niczego mi nie braknie,
pozwala mi leżeć
na zielonych pastwiskach.
Prowadzi mnie nad wody, gdzie mogę odpocząć,
orzeźwia moją duszę.
Wiedzie mnie po właściwych ścieżkach
przez wzgląd na swoją chwałę.
Stół dla mnie zastawiasz
na oczach mych wrogów,
Namaszczasz mi głowę olejkiem,
kielich mój pełen po brzegi.
Dobroć i łaska pójdą w ślad za mną
przez wszystkie dni mego życia
i zamieszkam w domu Pana
po najdłuższe czasy."

1 Kor 15,20-26.28
"Chrystus zmartwychwstał jako pierwszy spośród tych, co pomarli. Ponieważ bowiem przez człowieka [przyszła] śmierć, przez człowieka też [dokona się] zmartwychwstanie. I jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy będą ożywieni, lecz każdy według własnej kolejności. Chrystus jako pierwszy, potem ci, co należą do Chrystusa, w czasie Jego przyjścia. Wreszcie nastąpi koniec, gdy przekaże królowanie Bogu i Ojcu i gdy pokona wszelką Zwierzchność, Władzę i Moc. Trzeba bowiem, ażeby królował, aż położy wszystkich nieprzyjaciół pod swoje stopy. Jako ostatni wróg, zostanie pokonana śmierć. A gdy już wszystko zostanie Mu poddane, wtedy i sam Syn zostanie poddany Temu, który Synowi poddał wszystko, aby Bóg był wszystkim we wszystkich."

Mt 25,31-46
"Jezus powiedział do swoich uczniów: Gdy Syn Człowieczy przyjdzie w swej chwale i wszyscy aniołowie z Nim, wtedy zasiądzie na swoim tronie pełnym chwały. I zgromadzą się przed Nim wszystkie narody, a On oddzieli jednych [ludzi] od drugich, jak pasterz oddziela owce od kozłów. Owce postawi po prawej, a kozły po swojej lewej stronie. Wtedy odezwie się Król do tych po prawej stronie: Pójdźcie, błogosławieni Ojca mojego, weźcie w posiadanie królestwo, przygotowane wam od założenia świata! Bo byłem głodny, a daliście Mi jeść; byłem spragniony, a daliście Mi pić; byłem przybyszem, a przyjęliście Mnie; byłem nagi, a przyodzialiście Mnie; byłem chory, a odwiedziliście Mnie; byłem w więzieniu, a przyszliście do Mnie. Wówczas zapytają sprawiedliwi: Panie, kiedy widzieliśmy Cię głodnym i nakarmiliśmy Ciebie? spragnionym i daliśmy Ci pić? Kiedy widzieliśmy Cię przybyszem i przyjęliśmy Cię? lub nagim i przyodzialiśmy Cię? Kiedy widzieliśmy Cię chorym lub w więzieniu i przyszliśmy do Ciebie? A Król im odpowie: Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili. Wtedy odezwie się i do tych po lewej stronie: Idźcie precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany diabłu i jego aniołom! Bo byłem głodny, a nie daliście Mi jeść; byłem spragniony, a nie daliście Mi pić; byłem przybyszem, a nie przyjęliście Mnie; byłem nagi, a nie przyodzialiście mnie; byłem chory i w więzieniu, a nie odwiedziliście Mnie. Wówczas zapytają i ci: Panie, kiedy widzieliśmy Cię głodnym albo spragnionym, albo przybyszem, albo nagim, kiedy chorym albo w więzieniu, a nie usłużyliśmy Tobie? Wtedy odpowie im: Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, czego nie uczyniliście jednemu z tych najmniejszych, tegoście i Mnie nie uczynili. I pójdą ci na mękę wieczną, sprawiedliwi zaś do życia wiecznego."

1. Jest jeden KRÓL... Autor Apokalipsy pisze: "Głowa Jego i włosy - białe jak biała wełna, jak śnieg, a oczy Jego jak płomień ognia. Stopy Jego podobne do drogocennego metalu, jak gdyby w piecu rozżarzonego, a głos Jego jak głos wielu wód. W prawej swej ręce miał siedem gwiazd i z Jego ust wychodził miecz obosieczny, ostry. A Jego wygląd - jak słońce, kiedy jaśnieje w swej mocy" (Ap 1,14-16). Pan woła dziś: "Przestań się lękać! Jam jest Pierwszy i Ostatni i żyjący. Byłem umarły, a oto jestem żyjący na wieki wieków i mam klucze śmierci i Otchłani (...). Zwycięzcę uczynię filarem w świątyni Boga mojego i już nie wyjdzie na zewnątrz. I na nim imię Boga mojego napiszę i imię miasta Boga mojego, Nowego Jeruzalem, co z nieba zstępuje od mego Boga, i moje nowe imię (...). Oto stoję u drzwi i kołaczę: jeśli kto posłyszy mój głos i drzwi otworzy, wejdę do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze Mną. Zwycięzcy dam zasiąść ze Mną na moim tronie, jak i Ja zwyciężyłem i zasiadłem z mym Ojcem na Jego tronie. Kto ma uszy, niechaj posłyszy, co mówi Duch do Kościołów" (Ap 1,17b-18;3,12.20-22)...

2. KRÓL jest pasterzem i troszczy się o swoje owce [będę miał o nie pieczę (...). Ja dokonam przeglądu moich owiec]. Szuka ludzi, którzy zabłąkali się na bezdrożach świata [Ja sam będę szukał moich owiec (...). Zagubioną odszukam, zabłąkaną sprowadzę z powrotem]... Daje wolność wszystkim, którzy uwikłali się w więzy grzechów [uwolnię je ze wszystkich miejsc, dokąd się rozproszyły w dni ciemne i mroczne]... Karmi głodnych [Ja sam będę pasł moje owce]... Opatruje zranionych [skaleczoną opatrzę]... Leczy chorych [chorą umocnię]... Strzeże przed złem [tłustą i mocną będę ochraniał]...

3. KRÓL (Pasterz) jest największym SKARBEM swoich (owieczek) [Pan jest moim pasterzem: niczego mi nie braknie] teraz i w wieczności [zamieszkam w domu Pana po najdłuższe czasy]...

4. KRÓL pokonał zastęp nieprzyjaciół i złamał prawo grzechu i śmierci. Trwa czas zwycięstwa, a kiedyś nastąpi koniec, gdy przekaże królowanie Bogu i Ojcu i gdy pokona wszelką Zwierzchność, Władzę i Moc. Trzeba bowiem, ażeby królował, aż położy wszystkich nieprzyjaciół pod swoje stopy... Wtedy Bóg będzie wszystkim we wszystkich...

5. KRÓL solidaryzuje się (jest jedno!) ze swoimi [Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili]...

6. Czyniąc rachunek sumienia stawiam sobie pytania:
Czy karmię ludzi głodnych bliskości? [byłem głodny, a daliście Mi jeść]...
Czy poję miłością ludzi spragnionych? [byłem spragniony, a daliście Mi pić]...
Czy robię miejsce w sercu dla ludzi, którzy przychodzą [byłem przybyszem, a przyjęliście Mnie]...
Czy nakładam szatę godności na ludzi odrzuconych i wzgardzonych? [byłem nagi, a przyodzialiście Mnie]...
Czy mam czas dla ludzi, którzy cierpią? [byłem chory, a odwiedziliście Mnie]...
Czy jestem gotów pomagać ludziom najbardziej potrzebującym pomocy - dręczonym przez zło, pogrążonym w rozpaczy, przeżywającym piekło na ziemi? [byłem w więzieniu, a przyszliście do Mnie]...

Komentarze

  1. KRÓL kocha...nawet "kopciuszka"....
    "pragnie twego piękna.."(Ps45,12)

    .... Z mego serca tryska piękne słowo:
    utwór mój głoszę dla króla;
    mój język jest jak rylec biegłego pisarza.
    3 Tyś najpiękniejszy z synów ludzkich2,
    wdzięk rozlał się na twoich wargach:
    przeto pobłogosławił tobie Bóg na wieki.
    4 Bohaterze, przypasz do biodra swój miecz,
    swą chlubę i ozdobę! 5 Szczęśliwie wstąp
    na rydwan w obronie wiary, pokory i sprawiedliwości,
    a prawica twoja niech ci wskaże wielkie czyny!3
    6 Strzały twoje4 są ostre - ludy poddają się tobie -
    [trafiają] w serce wrogów króla.
    7 Tron Twój, o Boże, trwa wiecznie,
    berło Twego królestwa - berło sprawiedliwe.
    8 Miłujesz sprawiedliwość, wstrętna ci nieprawość,
    dlatego Bóg, twój Bóg, namaścił ciebie
    olejkiem radości5 hojniej niż równych ci losem;
    9 wszystkie twoje szaty pachną mirrą, aloesem;
    płynący z pałaców z kości słoniowej dźwięk lutni raduje ciebie.
    10 Córki królewskie wychodzą ci na spotkanie6,
    królowa w złocie z Ofiru stoi po twojej prawicy6.
    11 Posłuchaj, córko, spójrz i nakłoń ucha,
    zapomnij o twym narodzie, o domu twego ojca!7
    12 Król pragnie twojej piękności:
    on jest twym panem; oddaj mu pokłon!
    13 I córa Tyru [nadchodzi] z darami;
    możni narodów8 szukają twych względów.
    14 Cała pełna chwały9 wchodzi córa królewska;
    złotogłów jej odzieniem.
    15 W szacie wzorzystej wiodą ją do króla;
    za nią dziewice, jej druhny,
    wprowadzają do ciebie10.
    16 Przywodzą je z radością i z uniesieniem,
    przyprowadzają do pałacu króla.
    17 Niech twoi synowie zajmą miejsce twych ojców;
    ustanów ich książętami po całej ziemi!
    18 Przez wszystkie pokolenia upamiętnię twe imię;
    dlatego po wiek wieków sławić cię będą narody11.

    https://www.youtube.com/watch?v=DFAVBbAQVjw

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. ...Psalm 45 zawsze mnie urzeka...
    ...premiera "Metra" to czas mojej młodości...
    2 Tm 4,22
    +++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz