"...sześć rzeczy w nienawiści ma Pan...", czyli o cechach, których Bóg nie znosi...

Prz 6,16-19

"Tych sześć rzeczy w nienawiści ma Pan,
a siedem budzi u Niego odrazę:
wyniosłe oczy,
kłamliwy język,
ręce, co krew niewinną wylały,
serce knujące złe plany,
nogi, co biegną prędko do zbrodni,
świadek fałszywy, co kłamie,
i ten, kto wznieca kłótnie wśród braci."

Pan nie chce widzieć we mnie (u mnie)...:
1. pychy [wyniosłe oczy]...
2. kłamstwa [kłamliwy język]...
3. zła (wielkiego) wobec ludzi [ręce, co krew niewinną wylały]...
4. brudnego serca [serce knujące złe plany]...
5. okrucieństwa [nogi, co biegną prędko do zbrodni]...
6. przewrotności [świadek fałszywy, co kłamie]...
7. niezgody [kto wznieca kłótnie wśród braci]...

Komentarze

  1. "...i ten, kto wznieca kłótnie wśród braci."
    Ostatnio miesza ktoś...
    miesza i to strasznie,
    zastanawiam się po co...
    nie wiem...
    pytam dlaczego ?...
    po co ?
    Szatan miesza tam gdzie zasiane dobro !

    OdpowiedzUsuń
  2. .."siedem budzi u Niego odrazę.."- siedem grzechów głównych..
    1. wyniosłe oczy,...
    -" Panie, moje serce się nie pyszni
    i oczy moje nie są wyniosłe "(Ps131,1)

    2.kłamliwy język, ....
    -"nienawidzę i wstręt czuję do kłamstwa,
    a Prawo Twoje miłuję"(119,163)

    3.ręce,co krew niewinna wylały..
    - "I rzekł do mnie: Czy widzisz, to synu człowieczy? Czyż nie dosyć domowi Judy dokonywać tych obrzydliwości, które tu popełniają? Napełniają kraj ten przemocą i stale Mnie obrażają. I oto wciąż podnoszą gałązkę do nosa.
    Również i Ja będę postępował z nimi z zapalczywością; oko moje nie okaże litości i nie będę oszczędzał. A będą wołać do moich uszu donośnym głosem, lecz Ja ich nie wysłucham.(Ez8,17-18)

    4.serce knujące złe plany, ..
    -"„Bezbożny źle myśli o sprawiedliwym I zgrzyta na niego zębami. Ale Pan śmieje się z niego, Bo widzi, że nadchodzi dzień jego..(Ps37,12-13)

    5.nogi, co biegną prędko do zbrodni..
    -"„Synu mój, nie idź z nimi ich drogą, wstrzymaj swoją nogę od ich ścieżki! Gdyż ich nogi biegną do złego, śpieszą się, aby przelać krew."(Prz1,15-16)

    6.świadek fałszywy, co kłamie, ..
    -" Dlatego odrzuciwszy kłamstwo: niech każdy z was mówi prawdę do bliźniego, bo jesteście nawzajem dla siebie członkami. (Ef4,25)

    7... ten, kto wznieca kłótnie wśród braci.
    - "Gniewajcie się, a nie grzeszcie: niech nad waszym gniewem nie zachodzi słońce!"(Ef4,26)

    ....
    " Oby moje drogi były niezawodne
    w przestrzeganiu Twych ustaw!
    (...) nie opuszczaj mnie nigdy! " (!!!) (Ps119,5.8)

    ...a gdy przyjdzie pokusa (?)... :
    "Jeśli sługa Boży wśród wielu pokus i okazji do złego chce wytrwać w dobrym, niech sobie obierze za Patronkę u Syna Bożego Pannę Błogosławioną, czci Ją świętym Różańcem, jeśli zaś nie może Różańca odmówić, to niech przynajmniej na różańcu zamiast Zdrowaś Maryjo mówi: Panno Maryjo Matko Boża, módl się za mną do Jezusa.” (Św.Filip Neri)

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...każdy biblijny cytat domaga się zatrzymania...
      ...cytat ze św. Filipa to okazja, by zachęcić do Różańca w wersji standardowej (wszak jest październik), jak również w wersji skróconej (św. Filipa) : zamiast "Zdrowaś, Maryjo..." można modlić się: "Panno Maryjo, Matko Boża, módl się za mną do Jezusa"...
      Dla mnie modlitwa różańcowa to wołanie do JEZUSA, by był ze mną (z nami) we wszystkich momentach życia - radosnych i bolesnych..., by wszystko - oświetlone Światłem Łaski - było na Chwałę Bożą. Dzięki Różańcowi Matka Boża ciągle pokazuje mi DROGĘ - PANA...
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz