"Niech każdy ma na oku nie tylko swoje własne sprawy, ale też i drugich!", czyli o przekroczeniu progu swojego domu...

Ez 18,25-28
"Wy mówicie: Sposób postępowania Pana nie jest słuszny. Słuchaj jednakże, domu Izraela: Czy mój sposób postępowania jest niesłuszny, czy raczej wasze postępowanie jest przewrotne? Jeśli sprawiedliwy odstąpił od sprawiedliwości, dopuszczał się grzechu i umarł, to umarł z powodu grzechów, które popełnił. A jeśli bezbożny odstąpił od bezbożności, której się oddawał, i postępuje według prawa i sprawiedliwości, to zachowa duszę swoją przy życiu. Zastanowił się i odstąpił od wszystkich swoich grzechów, które popełniał, i dlatego na pewno żyć będzie, a nie umrze."

Ps 25,4-9
"Daj mi poznać Twoje drogi, Panie,
naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami.
Prowadź mnie w prawdzie według Twych pouczeń,
Boże i Zbawco, w Tobie mam nadzieję.
Wspomnij na swoje miłosierdzie, Panie,
na swoją miłość, która trwa od wieków.
Nie pamiętaj mi grzechów i win mej młodości,
lecz o mnie pamiętaj w swoim miłosierdziu,
ze względu na dobroć Twą, Panie.
Dobry jest Pan i prawy,
dlatego wskazuje drogę grzesznikom.
Pomaga pokornym czynić dobrze,
uczy pokornych dróg swoich."

Flp 2,1-11
"Jeśli więc jest jakieś napomnienie w Chrystusie, jeśli - jakaś moc przekonująca Miłości, jeśli jakiś udział w Duchu, jeśli jakieś serdeczne współczucie - dopełnijcie mojej radości przez to, że będziecie mieli te same dążenia: tę samą miłość i wspólnego ducha, pragnąc tylko jednego, a niczego nie pragnąc dla niewłaściwego współzawodnictwa ani dla próżnej chwały, lecz w pokorze oceniając jedni drugich za wyżej stojących od siebie. Niech każdy ma na oku nie tylko swoje własne sprawy, ale też i drugich! To dążenie niech was ożywia; ono też było w Chrystusie Jezusie. On, istniejąc w postaci Bożej, nie skorzystał ze sposobności, aby na równi być z Bogiem, lecz ogołocił samego siebie, przyjąwszy postać sługi, stawszy się podobnym do ludzi. A w zewnętrznym przejawie, uznany za człowieka, uniżył samego siebie, stawszy się posłusznym aż do śmierci - i to śmierci krzyżowej. Dlatego też Bóg Go nad wszystko wywyższył i darował Mu imię ponad wszelkie imię, aby na imię Jezusa zgięło się każde kolano istot niebieskich i ziemskich i podziemnych. I aby wszelki język wyznał, że Jezus Chrystus jest PANEM - ku chwale Boga Ojca."

Mt 21,28-32
"Jezus powiedział do arcykapłanów i starszych ludu: Co myślicie? Pewien człowiek miał dwóch synów. Zwrócił się do pierwszego i rzekł: Dziecko, idź dzisiaj i pracuj w winnicy! Ten odpowiedział: Idę, panie!, lecz nie poszedł. Zwrócił się do drugiego i to samo powiedział. Ten odparł: Nie chcę. Później jednak opamiętał się i poszedł. Któryż z tych dwóch spełnił wolę ojca? Mówią Mu: Ten drugi. Wtedy Jezus rzekł do nich: Zaprawdę, powiadam wam: Celnicy i nierządnice wchodzą przed wami do królestwa niebieskiego. Przyszedł bowiem do was Jan drogą sprawiedliwości, a wyście mu nie uwierzyli. Celnicy zaś i nierządnice uwierzyli mu. Wy patrzyliście na to, ale nawet później nie opamiętaliście się, żeby mu uwierzyć."

1. Dziś wołam do Boga: Daj mi poznać Twoje drogi, Panie, naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami. Prowadź mnie w prawdzie według Twych pouczeń, Boże i Zbawco...

2. Jest Droga... Jedna jedyna i prawdziwa... To Ewangelia! To Pan Jezus Chrystus! To MIŁOŚĆ, którą Stwórca mnie kocha! MIŁOŚĆ, którą mi daje i którą chcę od Boga przyjąć (przyjmować)... Św. Paweł w Liście do Filipian (dla mnie jest to List do Filipinów;)) uwielbia Jezusa - Boga i człowieka, oddaje cześć Królowi, który z MIŁOŚCI do mnie (i do każdego człowieka) stał się Sługą - Niewolnikiem. Apostoł Narodów pisze, że Jezus stał się "pustym" [ogołocił samego siebie], dał się zbić i zabić... I to wszystko zrobił ze względu na mnie (i każdego człowieka)...

3. MIŁOŚĆ Boga mnie przekonuje [moc przekonująca Miłości], sprawia, że mogę przyjąć Dar Ducha Świętego [udział w Duchu], a przede wszystkim rozszerza moje serce [serdeczne współczucie]. Ojcowie Kościoła pisali, że Bóg rozszerza serce ludzi, którzy chcą upodobnić się do Jezusa (dilatatio cordis). "Serdeczne współczucie" to otwarcie drzwi i okien serca, by przyjąć do swojej przestrzeni życia człowieka - bliźniego (siostrę lub brata, dziecko, przyjaciela). Cudownym przykładem otwarcia się na dar Boga i bliźniego jest św. Filip Neri - stygmatyk Ducha Świętego, który w wigilię Pięćdziesiątnicy w 1544 roku przyjął MIŁOŚĆ... Odtąd życie florentczyka stało się dawaniem i dzieleniem się MIŁOŚCIĄ... Założyciel Oratorium wiedział, że drogą chrześcijanina jest "serdeczne współczucie" - wewnętrzna czułość - czujność oraz duchowa wrażliwość wobec bliźniego w potrzebie, pragnienie przyjęcia i przejęcia się drugim człowiekiem. Św. Filip wiedział, że niedobrze jest zamykać się w swoim świecie i kręcić wokół własnej osi. Filip doskonale odczytał apel św. Pawła: Niech każdy ma na oku nie tylko swoje własne sprawy, ale też i drugich!

4. Dziś Bóg woła do mnie (i do każdego człowieka): Dziecko, idź dzisiaj i pracuj w winnicy! Wspaniale, że Bóg Ojciec przypomina mi, że jestem dzieckiem i prosi: "Synu! Moje Dziecko, idź - odejdź, wyjdź ze swojego świata i odważ się otworzyć na pragnienia i potrzeby ludzi. Nie bój się zostawić siebie i przyjąć z miłością twoich braci i siostry! Zobacz: to są ludzie, których ci daję! To ludzie godni miłości! Dlatego idź dzisiaj! Nie zwlekaj! Proszę cię: pracuj w mojej winnicy! Potrzebuję cię, by dziś być obecnym i działać w świecie. Ja daję ci udział w moim Królestwie!"

Komentarze

  1. ..... " Niech każdy ma na oku nie tylko swoje własne sprawy, ale też i drugich!", czyli ...."Przytul mnie i połam lód..." (!)... o wychodzeniu z siebie i wsłuchaniu się w potrzeby bliźniego..
    1."Zastanowił się i odstąpił od wszystkich swoich grzechów, i (..) żyć będzie ."
    - "dopóki żal naprawia błąd nadzieję mam...."(!)
    2."Daj mi poznać Twoje drogi, Panie.."
    - "prowadz mnie przez każdy dzień.."(!)
    3. "..jeśli - jakaś moc przekonująca Miłości, (..) jeśli jakieś serdeczne współczucie.."
    - "...przytul mnie i połam lód.."(!)
    4."-Dziecko, idź .."
    -"idę,panie.."
    -"Dziecko,idz.."
    -"Nie chcę.."
    "..Nie wiem kto,dopisał tekst do naszych ról....."

    ..potrzebowałam 'wstrząsu żeby przestać myslec tylko o sobie...żeby zatrzymać się..przestać wirować wokół własnej osi... i słuchac..
    ...i przyszedł..ciągle przychodzi..cios za ciosem.. pomaga..
    ..na chwile odwracam wzrok od siebie..
    ....uczę się przekraczać siebie...
    ..ciągle się uczę..
    "...Później jednak opamiętał się ."
    -"Dopóki łza ,jest jeszcze łzą......."

    https://www.youtube.com/watch?v=GozIF-s0CAg&index=5&list=PLD3AF086E95FC0CBE


    " Poślij mi kogoś spragnionego miłości"
    Panie, gdy jestem głodna, przyślij mi kogoś,
    kto potrzebuje pożywienia;
    gdy chce mi się pić,
    przyślij mi kogoś spragnionego;
    gdy jest mi zimno, przyślij mi kogoś do ogrzania;
    gdy odczuwam przykrości,
    ofiaruj mi kogoś do pocieszania;
    gdy mój krzyż staje się ciężki,
    pozwól mi dzielić krzyż innej osoby;
    gdy jestem biedna, skieruj mnie do kogoś,
    kto jest w potrzebie;
    gdy nie mam czasu, daj mi kogoś,
    kogo mogłabym wesprzeć przez chwilę;
    gdy jestem upokorzona, spraw, bym miała
    kogoś, kogo mogłabym pochwalić;
    gdy jestem zniechęcona, przyślij mi kogoś,
    komu mogłabym dodać otuchy;
    gdy potrzebuję zrozumienia u innych,
    daj mi kogoś, kto czeka na moją wyrozumiałość;
    gdy potrzebuję, by ktoś zajął się mną,
    przyślij mi kogoś, kim ja mogłabym się zająć;
    gdy myślę tylko o sobie samej,
    zwróć moją uwagę na kogoś innego.
    Uczyń nas, Panie, godnymi służenia naszym braciom,
    którzy na całym świecie żyją i umierają
    biedni i wygłodniali.
    Daj im dzisiaj, posługując się naszymi rękoma,
    ich chleb powszedni.
    Daj im za pośrednictwem naszej wyrozumiałej miłości
    pokój i radość.
    (Modlitwa Matki Teresy)

    2Tm4,22+++




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "O Panie, uczyń z nas narzędzia Twojego pokoju,
      Abyśmy siali miłość tam, gdzie panuje nienawiść;
      Wybaczenie tam, gdzie panuje krzywda;
      Jedność tam, gdzie panuje zwątpienie;
      Nadzieję tam, gdzie panuje rozpacz;
      Światło tam, gdzie panuje mrok;
      Radość tam, gdzie panuje smutek.
      Spraw abyśmy mogli,
      Nie tyle szukać pociechy, co pociechę dawać;
      Nie tyle szukać zrozumienia, co rozumieć;
      Nie tyle szukać miłości, co kochać;
      Albowiem dając, otrzymujemy;
      Wybaczając, zyskujemy przebaczenie,
      A umierając, rodzimy się do wiecznego życia."
      św. Franciszek z Asyżu
      2 Tm 4,22
      +++

      Usuń

Prześlij komentarz