"Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi..."

Za 9,9-10

"Raduj się wielce, Córo Syjonu, wołaj radośnie, Córo Jeruzalem! Oto Król twój idzie do ciebie, sprawiedliwy i zwycięski. Pokorny - jedzie na osiołku, na oślątku, źrebięciu oślicy. On zniszczy rydwany w Eframie i konie w Jeruzalem, łuk wojenny strzaska w kawałki, pokój ludom obwieści. Jego władztwo sięgać będzie od morza do morza, od brzegów Rzeki aż po krańce ziemi."

Ps 145,1-2.8-11.13-14
"Będę Cię wielbił, Boże mój i Królu,
i sławił Twoje imię przez wszystkie wieki.
Każdego dnia będę Ciebie błogosławił
i na wieki wysławiał Twoje imię.
Pan jest łagodny i miłosierny,
nieskory do gniewu i bardzo łaskawy.
Pan jest dobry dla wszystkich
a Jego miłosierdzie nad wszystkim, co stworzył.
Niech Cię wielbią, Panie, wszystkie Twoje dzieła
i niech Cię błogosławią Twoi święci.
Niech mówią o chwale Twojego królestwa
i niech głoszą Twoją potęgę.
Pan jest wierny we wszystkich swoich słowach
i we wszystkich dziełach swoich święty.
Pan podtrzymuje wszystkich, którzy upadają,
i podnosi wszystkich zgnębionych."

Rz 8,9.11-13
"Wy nie żyjecie według ciała, lecz według Ducha, jeśli tylko Duch Boży w was mieszka. Jeżeli zaś kto nie ma Ducha Chrystusowego, ten do Niego nie należy. A jeżeli mieszka w was Duch Tego, który Jezusa wskrzesił z martwych, to Ten, co wskrzesił Chrystusa z martwych, przywróci do życia wasze śmiertelne ciała mocą mieszkającego w was swego Ducha. Jesteśmy więc, bracia, dłużnikami, ale nie ciała, byśmy żyć mieli według ciała. Bo jeżeli będziecie żyli według ciała, czeka was śmierć. Jeżeli zaś przy pomocy Ducha uśmiercać będziecie popędy ciała - będziecie żyli."

Mt 11,25-30
"W owym czasie Jezus przemówił tymi słowami: Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom. Tak, Ojcze, gdyż takie było Twoje upodobanie. Wszystko przekazał Mi Ojciec mój. Nikt też nie zna Syna, tylko Ojciec, ani Ojca nikt nie zna, tylko Syn, i ten, komu Syn zechce objawić. Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię. Weźcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem, a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych. Albowiem jarzmo moje jest słodkie, a moje brzemię lekkie."

Bóg jest Ojcem. Dlatego wołam: "Wysławiam Cię, Ojcze! Abba! Ty jesteś moim Tatą!"

Bóg jest Panem. Dlatego wołam: "Wysławiam Cię, (...) Panie nieba i ziemi... Ty jesteś moim Panem! Będę Cię wielbił, Boże mój i Królu, i sławił Twoje imię przez wszystkie wieki. Każdego dnia będę Ciebie błogosławił...

Bóg jest Miłością. Dlatego wołam: "Boże, Ty jesteś łagodny i miłosierny, nieskory do gniewu i bardzo łaskawy... Ty jesteś dobry dla wszystkich, a Twoje miłosierdzie nad wszystkim...

Bóg jest Ratunkiem. Dlatego, gdy słyszę: Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię. Weźcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem, a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych. Albowiem jarzmo moje jest słodkie, a moje brzemię lekkie... wołam: "Boże, który chcesz mnie ocalić, przychodzę, aby od Ciebie uczyć się żyć. Przychodzę, aby przyjąć Twoje jarzmo! Przychodzę, bo Ty mnie pokrzepiasz! Ty czynisz to, co gorzkie, słodkim, a to, co ciężkie, lekkim!"

Komentarze

  1. "Raduj się wielce, Córo Syjonu, wołaj radośnie, Córo Jeruzalem! Oto Król twój idzie do ciebie, sprawiedliwy i zwycięski. Pokorny - jedzie na osiołku, na oślątku, "(Za9,9)
    -" Posłuchaj, córko, spójrz i nakłoń ucha, zapomnij o twym narodzie, o domu twego ojca! Król pragnie twojej piękności: on jest twym panem; oddaj mu pokłon!"(Ps45,11-12)
    -"Cicho!Ukochany mój!
    Oto On! Oto nadchodzi!
    Biegnie przez góry,
    skacze po pagórkach.
    Umiłowany mój podobny do gazeli,do młodego jelenia."(Pnp2,8-9)

    ....Mój Pan,mój Bóg pragnie mojej obecności.
    Biegnie mi na spotkanie...Zaprasza do siebie...I Słucha mego UWIELBIENIA....
    Podnosi i podtrzymuje... A Jego Duch przenika mnie...
    ....Dlatego kocham te chwile...Chwile cichej adoracji..Szczytu bliskości... Uścisku,pocałunku...p o c a ł u n k u ...( łacińskie słowo adoracja,"ad-oratio",oznacza kontakt usta-usta..(!) .)
    Mój Bóg chce być kochany namiętnie.(!!)
    "Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy .."-Wysławiam Cię Panie , za wszystko,co niewidzialne...intymne...co Duchowe...co trwa...że trwa.
    Dziękuję za moje życie... to Duchowe..ukryte.ciche..ale udane i.Szczęśliwe.
    Dziękuję,za "Twe usta" zawsze gotowe przyjąć moje "pocałunki"....
    Za "usta" odpowiadające na moje "pocałunki"...

    2Tm 4,22+++

    OdpowiedzUsuń
  2. Jezus zaprasza nas : "Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię.".
    ......."Dlatego, duszo moja , nie potrafisz nigdzie w całej pełni się pocieszyć i doskonale odetchnąć jak tylko w Bogu, pocieszycielu ubogich i opiekunie pokornych" /Tomasz a Kempis/
    .....jak nieopisaną tęsknotą i wielkim cierpieniem jest brak możności spotkania się z Jezusem w Eucharystii....

    OdpowiedzUsuń
  3. .... skoro o Eucharystii,to zapytam:czy można Komunię Św. przyjmować dwa razy w ciągu tego samego dnia ?

    pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozna tylko trzeba na drugiej Mszy być (uczestniczyć ) na całej .

      Usuń
    2. Można - chyba tylko (jeśli jest inaczej, to Ksiądz mnie poprawi) oprócz Wielkiego Piątku, ponieważ w tym dniu nie sprawuje się Mszy Św., ale można przyjąć drugi raz jako Wiatyk.

      Usuń
  4. "..popędy ciała.."- masturbacja to grzech śmiertelny czy powszedni?
    Gdy przydarzy się...czy mogę nadal przystępować do Komunii ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to grzech cięzki z którego należy wyspowiadać się i i dopiero po spowiedzi można przyjmować Komunie

      Usuń
    2. ...jeżeli ktoś popełnia grzech ciężki, czyli w pełni świadomie i dobrowolnie przekracza Prawo Boże w materii ważnej, to drogą do Komunii Świętej jest Sakrament Pokuty.
      Lb 6,24-26!
      +++

      Usuń
    3. Katechizmie Kościoła Katolickiego w nrze 2352 w odniesieniu do moralnej oceny masturbacji czytamy: "W celu sformułowania wyważonej oceny odpowiedzialności moralnej konkretnych osób i ukierunkowania działań duszpasterskich należy wziąć pod uwagę niedojrzałość uczuciową, nabyte nawyki, stany lękowe lub inne czynniki psychiczne czy społeczne, które zmniejszają, a nawet redukują do minimum winę moralną", a więc wszystko rozstrzyga się indywidualnie, biorąc pod uwagę "całość" czynu ludzkiego, czyli cały kontekst, przyczynę i cel aktu ludzkiego, stan świadomości i wolności działającego człowieka...
      Lb 6,24-26!
      +++

      Usuń
  5. ..... obraz człowieka masturbującego się,to najbardziej żałosny i przykry widok.Czy może być wieksza samotność??większe upokorzenie?

    Zaczyna się od tęsknoty... Głodu miłości. Pragnienia czułości,bliskości,dotyku.Checi przytulenia,przylgnięcia...
    Przyciskam mocniej twarz do poduszki...tak aby mojego placzu nikt nie usłyszał...Tak bardzo chciałabym poczuc teraz silne,obejmujace mnie ramiona...W pokoju cicho i ciemno...Nikogo obok...

    Dotykam mojej twarzy.. ocieram łzy. Dotykam miękkich ust,za którymi nikt nie tęskni,nikt nie całuje.Rozchylam je...Pragnę pocałunków...Wilgotnymi od łez palcami dotykam moich piersi ..pieszczę je..zaciskam mocniej powieki..łzy spływają po policzkach..Boże wybacz mi.. nie chcę przestawać...tak mi dobrze..czuje dłonie na swym ciele...czuje dotyk..ciepło...czuję wszędzie....moje ciało otwiera się...oddaje..jestem gotowa..oddech staje się płytszy..cała staję się pragnieniem...cała staje się oddechem...jękiem...
    Rozchylam uda..... i pragne...i tesknie.......i czekam..Cała drżę...
    I Kończę..I drżę...
    I Płaczę..Płaczę i drżę....
    .....I Wiem ,ze Bóg płacze razem ze mną...Nade mną...

    ....
    ...

    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz