"Kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki...", czyli o Życiu...

J 6,52-59

"Żydzi sprzeczali się więc między sobą mówiąc: Jak On może nam dać /swoje/ ciało na pożywienie? Rzekł do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie. To jest chleb, który z nieba zstąpił - nie jest on taki jak ten, który jedli wasi przodkowie, a poumierali. Kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki. To powiedział ucząc w synagodze w Kafarnaum."

Zapowiadając Sakrament swojego Ciała i swojej Krwi, Jezus  aż sześć razy odwołuje się do słowa "życie". Eucharystia jest zadatkiem i źródłem Życia. "Życie" przez wielkie "Ż" to trwanie w zażyłej więzi z Bogiem... To Życie-z-Bogiem... Zżycie się z Jezusem... Pan woła dziś i każdego dnia: Kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki... Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim... Przyjmując Eucharystię, łączymy się z Panem w Komunii Świętej ... Jesteśmy z Jezusem, a Jezus jest z nam...

Życie z Bogiem - na poziomie głębi - jest także owocem przyjęcia SŁOWA. To, co Pan zostawił nam w Biblii, jest żywe i skuteczne (Hbr 4,12), gdyż jest dziełem Żyjącego, który nie przestaje darzyć nas SŁOWEM.

Kiedyś zastanawiałem się, jak zobrazować Słowo Boże? Jakimi metaforami można się posłużyć, by wyrazić znaczenie Pisma Świętego? Zatem SŁOWO jest jak...
...tkanina
...studnia
...okno
...lustro
...vademecum
...nić
...
 


Komentarze

  1. "Jesteśmy z Jezusem, a Jezus jest z nam..."


    "Jego pokora przekracza moje rozumowanie, ponieważ stał się Chlebem życia, aby nawet tak małe dziecko jak ja mogło Go spożywać i żyć.

    Kilka dni temu rozdawałam świętą komunię naszym siostrom w domu prowincjalnym, nagle zdałam sobie sprawę, że trzymałam Boga między dwoma palcami. Wielkość pokory Boga. Naprawdę, „nie ma większej miłości” - nie ma większej miłości niż miłość Chrystusa (J 15,13). Pewnie często, jestem tego pewna, macie to wrażenie, że na wasze słowo, w waszych dłoniach, chleb staje się ciałem Jezusa, krew staje się krwią Jezusa. Jakże wielka musi być wasza miłość do Chrystusa! Nie ma większej miłości niż miłość kapłana do Chrystusa, „jego Pana i Boga” (J 20,28). "
    (Bł. Matka Teresa z Kalkuty
    List do kapłana, 17/02/1978 )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za cytat ze św. Matki Teresy...
      Lb 6,24nn +++

      Usuń
  2. Ja nie przyjmuje Eucharystii czyli nie lacze sie z Jezusem... Pisze ksiadz: " (...) jesteśmy z Jezusem a Jezus jest z nami ".... Czyli Jezusa przy mnie teraz nie ma , nie jest ze mna podczas tego co przezywam .... nijak to sie ma do chociazby Ps 23 i przypowiesci o zablakanej owieczce bo Jezus tam "szukal" owcy ... A z tego co ksiadz napisal Jezus jest tylko wtedy z nami gdy przyjmuje sue Eucharystie .... jedno zaprzecza drugiemu ....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz