"Oto Baranek Boży...", czyli o wizerunku Jezusa...

J 1,29-34

"Nazajutrz Jan zobaczył Jezusa, nadchodzącego ku niemu, i rzekł: Oto Baranek Boży, który gładzi grzech świata. To jest Ten, o którym powiedziałem: Po mnie przyjdzie Mąż, który mnie przewyższył godnością, gdyż był wcześniej ode mnie. Ja Go przedtem nie znałem, ale przyszedłem chrzcić wodą w tym celu, aby On się objawił Izraelowi. Jan dał takie świadectwo: Ujrzałem Ducha, który jak gołębica zstępował z nieba i spoczął na Nim. Ja Go przedtem nie znałem, ale Ten, który mnie posłał, abym chrzcił wodą, powiedział do mnie: Ten, nad którym ujrzysz Ducha zstępującego i spoczywającego nad Nim, jest Tym, który chrzci Duchem Świętym. Ja to ujrzałem i daję świadectwo, że On jest Synem Bożym."

Jan woła: Oto Baranek Boży... Widzi w Jezusie Baranka, który zgładzi grzech świata... Baranek był zwierzęciem ofiarnym składanym na pamiątkę Exodusu z Egiptu. Pan Bóg zawarł wtedy przymierze ze swoim ludem. Zatem Jezus jest Pośrednikiem Nowego Przymierza.
Baranek to symbol łagodności i pokory. Zawsze stawiam sobie pytanie, czy w pełni przyjmuję bezbronnego, bezsilnego i bezradnego Boga, którego wszechmoc nie jest siłą, lecz  zgodą na cierpienie...?

Komentarze

  1. Proszę Księdza, dlaczego Jan mówi: "Ja Go przedtem nie znałem" skoro wcześniej nazywa Jezusa "Barankiem Bożym"? Jak mogli się nie znać jak Elżbieta była krewną Marii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jan wcześniej (po)znał Jezusa, ale to było poznanie niedoskonałe i niepełne... Myślę, że nad Jordanem Chrzciciel otrzymał od Boga głębsze poznanie Syna Bożego - Baranka Bożego... +++

      Usuń
  2. Podczas Mszy Św :

    „Oto Baranek Boży, który gładzi grzechy świata. Błogosławieni, którzy zostali wezwani na
    Jego ucztę.”…...- „On ci jest ubłaganiem za grzechy nasze, a nie tylko za nasze, lecz i za grzechy całego świata” (1 Jan 2, 2).

    „Panie, nie jestem godzien, abyś przyszedł do mnie, ale powiedz tylko słowo, a będzie uzdrowiona dusza moja.”…- = ...Panie powiedz tylko słowo....====
    = „Złożyłem w Panu całą nadzieję;
    On schylił się nade mną
    i wysłuchał mego wołania.
    Wydobył mnie z dołu zagłady
    i z kałuży błota,
    a stopy moje postawił na skale
    i umocnił moje kroki.
    I włożył w moje usta śpiew nowy,
    pieśń dla naszego Boga.(Ps 40, 2, 4 )
    =
    =
    „Ja zaś pokładam ufność w Tobie, Panie,
    mówię: «Ty jesteś moim Bogiem».
    W Twoim ręku są moje losy (..)” (Ps 31, 15,16)

    =
    Kierownikowi chóru. Według Jedutuna. Psalm. Dawidowy.
    2 Dusza moja spoczywa tylko w Bogu,
    od Niego przychodzi moje zbawienie.
    3 On jedynie skałą i zbawieniem moim,
    twierdzą moją, więc się nie zachwieję.
    4 Dokądże będziecie napadać na człowieka i wszyscy go przewracać
    jak ścianę pochyloną, jak mur, co się wali?
    5 Oni tylko knują podstępy i lubią zwodzić;
    kłamliwymi ustami swymi błogosławią, a przeklinają w sercu.
    6 Spocznij jedynie w Bogu, duszo moja, bo od Niego pochodzi moja nadzieja.
    7 On jedynie skałą i zbawieniem moim, On jest twierdzą moją, więc się nie zachwieję.
    8 W Bogu jest zbawienie moje i moja chwała,
    skała mojej mocy, w Bogu moja ucieczka.
    9 W każdym czasie Jemu ufaj, narodzie!
    Przed Nim serca wasze wylejcie: Bóg jest dla nas ucieczką!
    10 Synowie ludzcy są tylko jak tchnienie, synowie mężów - kłamliwi;
    na wadze w górę się wznoszą: wszyscy razem są lżejsi niż tchnienie.
    11 Nie pokładajcie ufności w przemocy ani się łudźcie na próżno rabunkiem; do bogactw, choćby rosły, serc nie przywiązujcie.
    12 Bóg raz powiedział, dwa razy to słyszałem: Bóg jest potężny.
    13 I Ty, Panie, jesteś łaskawy, bo Ty każdemu oddasz według jego czynów. (Ps 62)

    = JEZU UFAM TOBIE

    =

    Mówił Syjon: Pan mnie opuścił, Pan o mnie zapomniał. Czyż może niewiasta zapomnieć o swym niemowlęciu, ta, która kocha syna swego łona? A nawet, gdyby ona zapomniała, Ja nie zapomnę o tobie. (Iz 49,14-15)

    W dzisiejszej Ewangelii Bóg zadaje mi pytania: Jak często uczestniczę "w pełni" we Mszy Św -czyli pzryjmuje Komunię Św ? ..., Jakie jest moje uczestnictwo we Mszy Św?..., Czy chodzę na nia tylko dla tzw zaliczenia niedzielnego?....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bóg zapłać za cytaty ze SŁOWA. Lb 6,24nn +++

      Usuń
  3. Tak się kiedyś zastanawiałem, jake to jest uczucie gdy kapłan trzyma w ręku Jezusa i za Janem powtarza: "Oto Baranek Boży...". To jedne z najpiękniejszych słów w czasie Mszy św. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co czuję? Wierzę, że Eucharystia (Najświętszy Chleb) to MIŁOŚĆ... Cieszę się, że dotykam MIŁOŚCI... To trudne do wyrażenia... Często mam wrażenie, że dotykam Pana bez "czucia" - bez czci... Dlatego ciągle powtarzam: "Panie, nie jestem godzien..." Tu na ziemi nigdy w pełni nie pojmę, co dzieje się, gdy sprawuję Mszę Świętą..., co mam w dłoniach, gdy widzę Chleb... Na obrazku prymicyjnym mam cytat: Mt 26,26.
      +++

      Usuń
    2. Dziękuję Księdzu za świadectwo :)

      Usuń

Prześlij komentarz