"Nie potrzebują lekarza zdrowi...", czyli reguła zbawienia...

Mk 2,13-17

"Jezus wyszedł znowu nad jezioro. Cały lud przychodził do Niego, a On go nauczał. A przechodząc, ujrzał Lewiego, syna Alfeusza, siedzącego w komorze celnej, i rzekł do niego: Pójdź za Mną! On wstał i poszedł za Nim. Gdy Jezus siedział w jego domu przy stole, wielu celników i grzeszników siedziało razem z Jezusem i Jego uczniami. Było bowiem wielu, którzy szli za Nim. Niektórzy uczeni w Piśmie, spośród faryzeuszów, widząc, że je z grzesznikami i celnikami, mówili do Jego uczniów: Czemu On je i pije z celnikami i grzesznikami? Jezus usłyszał to i rzekł do nich: Nie potrzebują lekarza zdrowi, lecz ci, którzy się źle mają. Nie przyszedłem powołać sprawiedliwych, ale grzeszników."

Pójdź za Mną! Ileż to już razy w ostatnich dniach i miesiącach Pan nas wołał: "Przyjdźcie do Mnie! Bądźcie ze Mną! Bądźcie za Mną! Zapraszam was do udziału w mojej drodze! Nie bójcie się zaryzykować!"

Niedawno uczestniczyłem w koncercie monumentalnej muzyki klasycznej. Ogromny chór z towarzyszeniem wielkiej orkiestry symfonicznej wykonywał Requiem Giuseppe Verdiego. Przeżyłem duchową ucztę. Ze skupieniem słuchałem wspaniałej muzyki. Wzruszały mnie nie tylko dźwięki, ale i słowa Mszy żałobnej. Przez muzykę przebijało się żarliwe wołanie - modlitwa z głębi serca: Libera me... - "Uwolnij mnie, Panie...!" Ciąg dalszy błagania Boga wyrażał się w słowach:  "Panie, zbaw mnie od śmierci! Nie daj, abym zasnął  w wiecznej ciemności..." Gdy tak słuchałem, przypomniałem sobie, że Jezus tyle razy wołał: Pójdźcie za Mną!!! Pan ciągle przypomina: Pójdźcie za Mną, a nie będziecie bali się śmierci, bo Ja jestem zmartwychwstanie i życie!!!"

Rodzi się pytanie: kto jest adresatem zaproszenia Pana? Jezus odpowiada: Nie potrzebują lekarza zdrowi, lecz ci, którzy się źle mają. Nie przyszedłem powołać sprawiedliwych, ale grzeszników... Oto i Boża reguła zbawienia... Prawo miłości...

Komentarze