"Boję się Boga przechodzącego..."

Łk 12,54-59

"Jezus mówił do tłumów: Gdy ujrzycie chmurę podnoszącą się na zachodzie, zaraz mówicie: Deszcze idzie. I tak bywa. A gdy wiatr wieje z południa, powiadacie: Będzie upał. I bywa. Obłudnicy, umiecie rozpoznawać wygląd ziemi i nieba, a jakże obecnego czasu nie rozpoznajecie? I dlaczego sami z siebie nie rozróżniacie tego, co jest słuszne? Gdy idziesz do urzędu ze swym przeciwnikiem, staraj się w drodze dojść z nim do zgody, by cię nie pociągnął do sędziego; a sędzia przekazałby cię dozorcy, dozorca zaś wtrąciłby cię do więzienia. Powiadam ci, nie wyjdziesz stamtąd, póki nie oddasz ostatniego pieniążka."

Obłudnicy, umiecie rozpoznawać wygląd ziemi i nieba, a jakże obecnego czasu nie rozpoznajecie? Święty Augustyn powiedział: Boję się Boga przechodzącego... To jest również mój lęk... Boję się, że Bóg przejdzie nie opodal mnie, a ja nie będę wiedział..., nie (roz)poznam Pana...

...dlaczego sami z siebie nie rozróżniacie tego, co jest słuszne? Mam(y) w sobie wewnętrzny zmysł, który pozwala odróżnić prawdę od nieprawdy, dobro od zła... Jeśli tylko pozwalam(y), żeby Bóg przemawiał, potrafię (potrafimy) rozróżniać to, co jest słuszne... Za to Bogu niech bedą DZIĘKI!!!

Komentarze

  1. "Mam(y) w sobie wewnętrzny zmysł,który pozwala odróżnić prawdę od nieprawdy,...(..)Jeśli tylko pozwalam(y) ,żeby Bóg przemawiał,potrafię rozróżniać to,co jest słuszne..."-..ja nie zawsze... i wciąż boję się, nie tylko "Boga przechodzącego"..ale własnych wyborów,własnych decyzji...trwania w nich.Wciąż nie dają mi spokoju te słowa:Prz16,25.
    Czy naprawdę, tylko moje serce jest tak wątpiące w siebie??Niedowierzające,nieufające sobie??
    2Tm4,22!!! +++

    OdpowiedzUsuń
  2. ...Co robię żle,że nie zawsze potrafię to rozróżnić??Dlaczego tak się dzieje??Dlaczego tak sobie nie ufam??Prz16,25!!!
    2Tm4,22+++

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz