Psalm 146, czyli zapowiedź Ewangelii...

Alleluja. Chwal, duszo moja, Pana,
chcę chwalić Pana, jak długo żyć będę;
chcę śpiewać Bogu mojemu, póki będę istniał.

Nie pokładajcie ufności w książętach
ani w człowieku, u którego nie ma wybawienia.

Gdy tchnienie go opuści, wraca do swej ziemi,
wówczas przepadają jego zamiary.

Szczęśliwy, komu pomocą jest Bóg Jakuba,
kto ma nadzieję w Panu, Bogu swoim,

który stworzył niebo i ziemię, i morze ze wszystkim, co w nich istnieje.
On wiary dochowuje na wieki,

7 daje prawo uciśnionym
i daje chleb głodnym.
Pan uwalnia jeńców,

Pan przywraca wzrok niewidomym,
Pan podnosi pochylonych,
Pan miłuje sprawiedliwych.

9 Pan strzeże przychodniów, chroni sierotę i wdowę,
lecz na bezdroża kieruje występnych.

10 Pan króluje na wieki,
Bóg twój, Syjonie - przez pokolenia.
Alleluja.


Święty Augustyn napisał, że "Nowy Testament jest ukryty w Starym, natomiast Stary znajduje wyjaśnienie w Nowym" - Novum in Vetere latet et in Novo Vetus patet... (KKK 129).

W Psalmie 146 (wersety 7 i 8) widzę fragment Ewangelii:
...daje prawo uciśnionym
i daje chleb głodnym.
Pan uwalnia jeńców,

Pan przywraca wzrok niewidomym,
Pan podnosi pochylonych,
Pan miłuje sprawiedliwych.


W Ewangelii według Świętego Łukasza czytam o Jezusie:
"...rozwinąwszy księgę, natrafił na miejsce, gdzie było napisane: Duch Pański spoczywa na Mnie, ponieważ Mnie namaścił i posłał Mnie, abym
ubogim niósł dobrą nowinę, (...daje prawo uciśnionym i daje chleb głodnym...)
więźniom głosił wolność, (...Pan uwalnia jeńców...)
a niewidomym przejrzenie; (...Pan przywraca wzrok niewidomym...
abym uciśnionych odsyłał wolnymi, (...Pan podnosi pochylonych...)
abym obwoływał rok łaski od Pana..." (Łk 4, 17b-19)

Szczęśliwy, komu pomocą jest Bóg Jakuba, kto ma nadzieję w Panu, Bogu swoim... Trwa czas Łaski Pana...

Pan króluje na wieki, Bóg twój, Syjonie - przez pokolenia. Bóg ciągle nam pomaga...

Alleluja.
Chwal, duszo moja, Pana,
chcę chwalić Pana, jak długo żyć będę
Alleluja.

Komentarze

  1. "....weż do ręki BIBLIĘ,połóż na nią swoje dłonie,poczuj fizycznie pod opuszkami palców delikatność,kruchość kart,stronic,na których zapisane jest odwieczne,niezgłębione,wszechmocne SŁOWO... DOTYKAJ KSIĘGI Z MIŁOŚCIĄ.Połóż na niej swoje usta,ucałuj ją.(..)On naprawdę mówi do mnie ilekroć otwieram Biblię,(...)a ja próbuję słuchać.(..)Ziarno SŁOWA jest we mnie,a ja wraz z nim muszę obumierać.Jak mówi Jezus,po pewnym czasie ziemia sama z siebie wyda owoc.(..)Kiedy czytamy SŁOWO,wtedy Bóg pierwszy czyta nasze życie.(..)DOBRA NOWINA MA MOC BY ZMIENIAĆ ŚWIAT!! " [K.Wons Niewysłuchana cisza :):):)] Lb6,24-26 !! +++

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...serdecznie dziękuję za przejmujący cytat ze świetnej książki ks. K. Wonsa :) Cała książka pt. "Niewysłuchana cisza" wydana przez oficynę Salwator godna polecenia. Lb 6,24-26!

      Usuń
  2. http://www.youtube.com/watch?v=e3t3-uIb1u8 !!!!!!!!

    :):):)
    Ps 134,3 dla księdza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):)
      ...niech PAN będzie zawsze błogosławiony!
      ...pięknie dziękuję i odwzajemniam Ps 134,3!

      Usuń

Prześlij komentarz