Psalm 145 (kerygmatyczny), czyli o BOGU, który jest MIŁOŚCIĄ...

Pieśń pochwalna. Dawida.
Alef
Chcę Cię wywyższać, Boże mój, Królu, i błogosławić imię Twe na zawsze i na wieki.
Bet

Każdego dnia będę Cię błogosławił i na wieki wysławiał Twe imię.
Gimel

Wielki jest Pan i godzien wielkiej chwały, a wielkość Jego niezgłębiona.
Dalet

Pokolenie pokoleniu głosi Twoje dzieła i zwiastuje Twoje potężne czyny.
He

Głoszą wspaniałą chwałę Twego majestatu i rozpowiadają Twe cuda.
Waw

I mówią o potędze Twoich dzieł straszliwych, i opowiadają Twą wielkość.
Zain

Przekazują pamięć o Twej wielkiej dobroci i radują się Twą sprawiedliwością.
Chet

Pan jest łagodny i miłosierny, nieskory do gniewu i bardzo łaskawy.
Tet

Pan jest dobry dla wszystkich i Jego miłosierdzie ogarnia wszystkie Jego dzieła.
Jod

10 Niechaj Cię wielbią, Panie, wszystkie dzieła Twoje i święci Twoi niech Cię błogosławią!
Kaf

11 Niech mówią o chwale Twojego królestwa i niech głoszą Twoją potęgę,
Lamed

12 aby oznajmić synom ludzkim Twoją potęgę i wspaniałość chwały Twego królestwa.
Mem

13 Królestwo Twoje królestwem wszystkich wieków, Twoje panowanie trwa przez wszystkie pokolenia.
(Nun)

<Pan jest wierny we wszystkich swych słowach i we wszystkich swoich dziełach święty>.
Samek

14 Pan podtrzymuje wszystkich, którzy padają, i podnosi wszystkich zgnębionych.
Ain

15 Oczy wszystkich oczekują Ciebie, Ty zaś dajesz im pokarm we właściwym czasie.
Pe

16 Ty otwierasz swą rękę i wszystko, co żyje, nasycasz do woli.
Sade
17 Pan jest sprawiedliwy na wszystkich swych drogach i łaskawy we wszystkich swoich dziełach.
Kof

18 Pan jest blisko wszystkich, którzy Go wzywają, wszystkich wzywających Go szczerze.
Resz

19 Spełnia wolę tych, którzy się Go boją, usłyszy ich wołanie i przyjdzie im z pomocą.
Szin

20 Pan strzeże wszystkich, którzy Go miłują, a wytępi wszystkich występnych.
Taw

21 Niech usta moje głoszą chwałę Pana, by wszelkie ciało wielbiło Jego święte imię
<na zawsze i na wieki>.

Słowo kerygmat oznacza oGŁOSzenie, proklamację, obwieszczenie orędzia Dobrej Nowiny. Pierwotny chrześcijański kerygmat brzmiał: JEZUS ŻYJE!!! Kerygmat zawarty w SŁOWIE BOGA jest fundamentem naszej wiary.

W Psalmie 145 czytam: Pan jest łagodny i miłosierny, nieskory do gniewu i bardzo łaskawy. Oto kerygmat. Wspaniałe Słowo o nieskończonej Miłości Boga do człowieka.

Bóg Ojciec powidział do Syna Bożego, a przez Jezusa i w Jezusie - do Ciebie i do mnie: TYŚ JEST MÓJ SYN UMIŁOWANY... (TYŚ JEST MOJE DZIECKO UMIŁOWANE...).

Bóg kocha Cię (mię) MIŁOŚCIĄ:

...odwieczną... TYŚ JEST MÓJ SYN UMIŁOWANY... (Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też zachowałem dla ciebie łaskawość!!! Jr 31,3).

...osobistą... TYŚ JEST MÓJ SYN UMIŁOWANY... (Ale teraz tak mówi Pan, Stworzyciel twój, Jakubie, i Twórca twój, o Izraelu: «Nie lękaj się, bo cię wykupiłem, wezwałem cię po imieniu; tyś moim! Gdy pójdziesz przez wody, Ja będę z tobą, i gdy przez rzeki, nie zatopią ciebie. Gdy pójdziesz przez ogień, nie spalisz się, i nie strawi cię płomień. Albowiem Ja jestem Pan, twój Bóg, Święty Izraela, twój Zbawca... Ponieważ drogi jesteś w moich oczach, nabrałeś wartości i Ja cię miłuję... Iz 43,1-3a.4a).

...bezwarunkową... TYŚ JEST MÓJ SYN UMIŁOWANY... (Bo góry mogą ustąpić i pagórki się zachwiać, ale miłość moja nie odstąpi od ciebie i nie zachwieje się moje przymierze pokoju, mówi Pan, który ma litość nad tobą... Iz 54,10).

...ojcowską... TYŚ JEST MÓJ SYN UMIŁOWANY... (Jak się lituje ojciec nad synami, tak Pan się lituje nad tymi, co się Go boją... Ps 103,13).

Komentarze

  1. 1Kor 13,1-13..... :) +++

    OdpowiedzUsuń
  2. Bóg kocha nas Miłością:

    - troskliwą - (Niedola nie przystąpi do ciebie, a cios nie spotka twojego namiotu, bo swoim aniołom dał rozkaz o tobie, aby cię strzegli na wszystkich twych drogach. Na rękach będą cię nosili, abyś nie uraził swej stopy o kamień. Ps 91,10-12)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz