Psalm 92, czyli pieśń na święty dzień...

Psalm. Pieśń. Na dzień szabatu.
Dobrze jest dziękować Panu i śpiewać imieniu Twemu, o Najwyższy:
głosić z rana Twoją łaskawość, a wierność Twoją nocami,
na harfie dziesięciostrunnej i lirze i pieśnią przy dźwiękach cytry.
Bo rozradowałeś mnie, Panie, Twoimi czynami, cieszę się dziełami rąk Twoich.
Jakże wielkie są dzieła Twe, Panie, bardzo głębokie Twe myśli!

Człowiek nierozumny ich nie zna, a głupiec ich nie pojmuje.
Chociaż występni plenią się jak zielsko i złoczyńcy jaśnieją przepychem, i tak [idą] na wieczną zagładę. 9 Ty zaś, o Panie, na wieki jesteś wywyższony.
10 Bo oto wrogowie Twoi, Panie, bo oto wrogowie Twoi poginą,
rozproszą się wszyscy złoczyńcy.
11 Wywyższyłeś mój róg jak u bawołu,
skropiłeś mnie świeżym olejkiem.
12 Oko moje patrzy na nieprzyjaciół,
<tych, co powstają na mnie>. Słuchają moje uszy moich przeciwników.

13 Sprawiedliwy zakwitnie jak palma, rozrośnie się jak cedr na Libanie.
14 Zasadzeni w domu Pańskim rozkwitną na dziedzińcach naszego Boga.
15 Wydadzą owoc nawet i w starości, pełni soków i zawsze żywotni,
16 aby świadczyć, że Pan jest sprawiedliwy, moja Skała, nie ma w Nim nieprawości.

Starsi Bracia w wierze - Żydzi - modlili się Psalmem 92, gdy świętowali. Była to pieśń na "dzień szabatu".

..."Dobrze jest dziękować Panu i śpiewać imieniu Twemu, o Najwyższy"... Żydzi w dzień szabatu dziękowali Panu i czcili święte Imię Najwyższego. My - chrześcijanie - święcąc dzień niedzielny też dziękujemy - celebrujemy Eucharystię, czyli sprawujemy Dziękczynienie. Wtedy też uwielbiamy święte Imię Jezusa.

..."Bo rozradowałeś mnie, Panie, Twoimi czynami, cieszę się dziełami rąk Twoich"... Żydzi w szabat wspominają wielkie dzieła Jahwe. My - chrześcijanie - w każdą niedzielę postępujemy podobnie - wspominamy i przeżywamy pamiątkę Zmartwychwstania Pana Jezusa Chrystusa. 

..."Wywyższyłeś mój róg jak u bawołu, skropiłeś mnie świeżym olejkiem"... Żydzi w szabat - dzięki modlitwie - stawali się potężniejsi i silniejsi, otrzymywali świeżość potrzebną do pracy w całym tygodniu. Jako chrześcijanie czerpiemy siłę z niedzielnej Eucharystii, dostajemy "porcję" darów z Nieba, dzięki którym możemy pięknie "przejść" przez tydzień, który przed nami.

..."Sprawiedliwy zakwitnie jak palma, (...) Pan jest sprawiedliwy, moja Skała, nie ma w Nim nieprawości"... Dziś w Niedzielę Palmową fragment Psalmu 92 brzmi w sposób przejmujący... I przenosi nas w przestrzeń dziejów Pana... 

Komentarze

  1. Pisze ksiądz: "Jako chrześcijanie czerpiemy siłę z niedzielnej Eucharystii, dostajemy "porcję" darów z Nieba, dzięki którym możemy pięknie "przejść" przez tydzień, który przed nami."...- kiedyś podpisałabym się dwoma rękami i nogami pod tymi słowami... dziś (obecnie) Nie....
    Mija kolejna niedziela bez Mszy Św... co czułam patrząc na kościół do którego wchodzą ludzie na Msze która miała się rozpoczać?.... nic.... pomyślałam (zapytałam) tylko Dlaczego Boże Ty nie chcesz żebym była szczęsliwa? dlaczego mnie tak "karzesz"?.... przecież wiedziałeś czego pragnęłam, jakie były i sa moje marzenia ...lecz tzw "głowne danie" to TEn Twój chory , porąbany plan z którym rzekomo mam się pogodzić bo jest niby najlepszy.... tylko to dla Ciebie jest najlepszy a nie dla mnie ... Jesteś Bogiem- egoistą!.... Skutkiem tego Twojego Boże planu jest moje oddalenie od Ciebie.... Tego chciałeś??????.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doświadczyłem wielkiego pocieszenia przez Boga w najciemniejszych dolinach, gdy mówił mi że patrzy na mnie i że jest ze mną. Nie zawsze od razu zmieniają się okoliczności ale to jak się z nimi czujemy, ostatnio pokazał mi to Psalm 84 6-8. Pewnie jest Ci bardzo ciężko życzę Tobie aby się to zmieniło, abyś doświadczyła Bożego błogosławieństwa dla Twojego ciała i umysłu!
      Mirek

      Usuń
    2. Zwatpienia są częścią wiary, każdy je przeżywa. To właśnie w tych mometach możemy rozpoznać plan Boski. Pan Bóg nie jest czarodziejem, który spełnia życzenia, lecz jest żywym Bogiem, który chce znami nawiązać lub odnowić relacje, która została zerwana poprzez grzech. Bóg nie jest egoista, ponieważ tylko Jahwe oddał nam cześć swojej boskiej władzy jaka jest Wolna Wola i trwa to już od biblijnego raju, tam też zawarł z nami przymierze, że będziemy mu posłuszni (nie wolno Ci zrywać owocu z drzewą poznania dobra i zla). Jako wzmocenie polecam Psalm 94 na stronie Zuch Boży. Powodzenia i cierpliwosci i pokory, bo w takich Pan Bóg ma upodobanie. Z calego serca pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz