Psalm 121, czyli żarliwa i płomienna modlitwa o pomoc...

Pieśń stopni.
Wznoszę swe oczy ku górom:
Skądże nadejdzie mi pomoc?
Pomoc mi przyjdzie od Pana,
co stworzył niebo i ziemię.

On nie pozwoli zachwiać się twej nodze
ani się zdrzemnie Ten, który cię strzeże.

Oto nie zdrzemnie się ani nie zaśnie
Ten, który czuwa nad Izraelem.

5 Pan cię strzeże,
Pan twoim cieniem
przy twym boku prawym.

Za dnia nie porazi cię słońce
ni księżyc wśród nocy.

Pan cię uchroni od zła wszelkiego:
czuwa nad twoim życiem.

Pan będzie strzegł
twego wyjścia i przyjścia
teraz i po wszystkie czasy.


To jeden z moich ulubionych psalmów. Wielka - żarliwa i płomienna modlitwa do Pana - wołanie o pomoc.

Psalm 121 jest "stopniem" (Pieśń stopni) w drodze do Nieba...

Potrzebuję pomocy... Potrzebuję Pana...

Skądże nadejdzie mi pomoc? Pomoc mi przyjdzie od Pana...

Jest NADZIEJA... Jest pewność...

Pan cię strzeże,
Pan twoim cieniem...

Niegdyś skrzydła cherubów "ocieniały" Arkę Przymierza. Dziś Pan - Obrońca i Wyzwoliciel - da(je) zbawczy cień, który jest źródłem bezpieczeństwa...

Pan cię uchroni od zła wszelkiego:
czuwa nad twoim życiem.

Pan będzie strzegł
twego wyjścia i przyjścia
teraz i po wszystkie czasy.

Cóż więcej pisać...??? Lepiej się (po)modlić...

Proponuję i zachęcam, by Słów Psalmu 121 nauczyć się na pamięć..., aby ciąglę się modlić i powtarzać:

Pan mnie strzeże,
Pan moim cieniem...
Pan mnie uchroni od zła wszelkiego:
czuwa nad moim życiem.

Pan będzie strzegł
mojego wyjścia i przyjścia
teraz i po wszystkie czasy.
Amen!!!

Komentarze

  1. Kocham ten psalm!!! :)

    Zwłaszcza:
    On nie pozwoli zachwiać się twej nodze
    ani się zdrzemnie Ten, który cię strzeże.
    Oto nie zdrzemnie się ani nie zaśnie
    Ten, który czuwa nad Izraelem.

    Czuję w tych wersetach taką Moc... takie bezpieczeństwo... nie mam słów...

    OdpowiedzUsuń
  2. PSALM piękny! Czytając go myślę, jak dobrze,że BÓG czuwa nad nami. Oby ta mysl towarzyszyła mi nieustannie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy my sami nie panujemy nad swoim życiem dobrze jest wiedzieć, usłyszeć, że "Pan czuwa nad moim życiem".

    OdpowiedzUsuń
  4. "Pan cię uchroni od zła wszelkiego:
    czuwa nad twoim życiem.
    Pan będzie strzegł
    twego wyjścia i przyjścia
    teraz i po wszystkie czasy."...ZAMIAST USŁYSZEĆ(PRZECZYTAĆ ITP) WOLAŁABYM POCZUĆ .... PRAGNĘ TEGO "UŚCISKU BOŻEGO" , "KOPNIAKA BOŻEGO" , ENERGIII BOŻEJ " ITP !!! ..... CHCIAŁĄBYM TAK POTRAFIĆ ZAUFAC BOGU ZEBY NIE LĘKAC SIĘ , NIE OBAWIAC SIĘ .... MOŻE KIEDYŚ NADEJDZIE TAKI DZIEN ....

    OdpowiedzUsuń
  5. ...Ten psalm też mieścił się na tzw mojej liście ulubionych... szkoda że jak pzrychodza tzw gorsze , ciężkie dni tak trudno w to uwierzyć ....tak trudno to "przryjąć" ...że:

    "Pan mnie strzeże,
    Pan moim cieniem...
    Pan mnie uchroni od zła wszelkiego:
    czuwa nad moim życiem.
    Pan będzie strzegł
    mojego wyjścia i przyjścia
    teraz i po wszystkie czasy.
    Amen!!!"....

    Myślę, że szatan doskonale wyczuwa tzw chwile zwątpienia i wtedy działa , "trafia" w człowieka ze zdwojona siła.... mąci i miesza w głowie na całego....



    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz