Psalm 7, czyli o ocalającej sprawiedliwości Pana Boga

Psalm 7

Skarga Dawida, którą wyśpiewał do Pana z powodu Kusza Beniaminity.
Panie, Boże mój, do Ciebie się uciekam;
wybaw mnie i uwolnij od wszystkich prześladowców,
by kto - jak lew - mnie nie porwał i nie rozszarpał, gdy zabraknie wybawcy.
Boże mój, Panie, jeżeli ja to popełniłem, jeśli nieprawość plami moje ręce,
jeśli wyrządziłem zło swemu dobroczyńcy i swego wroga złupiłem doszczętnie,
to niech nieprzyjaciel ściga mnie i schwyci, i wdepcze w ziemię me życie,
a godność moją niechaj w proch obali.
Powstań, o Panie, w Twym gniewie, podnieś się przeciw zaciekłości mych ciemięzców, wystąp w sądzie, jaki zapowiedziałeś.

Gromada narodów niechaj Cię otoczy, a Ty zasiądź ponad nią wysoko.
Pan jest Sędzią narodów: Panie, przyznaj mi słuszność, według mej sprawiedliwości
i według niewinności, jaka jest we mnie.
10 Niechaj ustanie nieprawość występnych, a sprawiedliwego umocnij,

Boże sprawiedliwy, Ty, co przenikasz serca i nerki.
11 Tarczą jest dla mnie Bóg, co zbawia prawych sercem.
12 Bóg - Sędzia sprawiedliwy, Bóg codziennie pałający gniewem.

13 Jeśli się [kto] nie nawróci, miecz swój On wyostrzy;
14 przygotuje na niego pociski śmiertelne, sporządzi swe ogniste strzały.
15 Oto [tamten] począł nieprawość, brzemienny jest udręką i rodzi podstęp.
16 Wykopał dół i pogłębił go, lecz wpadł do jamy, którą przygotował.
17 Jego złość obróci się na jego głowę, a jego gwałt spadnie mu na ciemię.
18 Ja zaś uwielbiam Pana za Jego sprawiedliwość,
psalm śpiewam imieniu Pana Najwyższego.

..."Panie, Boże mój, do Ciebie się uciekam"... Uciekając się do Boga ufam. Nie uciekam od Boga, tylko do Boga. W obliczu zła, które mnie niszczy, mogę przyjąć postawę ufności - powierzyć się Bogu, przyjść do Pana, szukać bezpieczeństwa w Bożych RĘKACH... To najlepszy wybór.

..."Powstań, o Panie, (...) podnieś się"... Wołam do Ciebie Boże: "Nie bądź spokojny, gdy dzieje mi się krzywda! Nie śpij, proszę! Nie daj mi długo na siebie czekać! Wstań - stań nade mną, bądź przy mnie!"...

..."Pan jest Sędzią narodów (...) Bóg Sędzia sprawiedliwy"... "Bóg jest Sędzią sprawiedliwym , który za dobro wynagradza, a za zło karze". To jest dla mnie źródło wielkiej nadziei - Bóg, który jako jedyny wie wszystko i jako jedyny wie, co naprawdę dzieje się w moim życiu i sercu, będzie sądził według swojej najlepszej - słusznej miary i weźmie mnie w obronę. Oczywiście Pan oczekuje ode mnie dobrej drogi, sprawiedliwych wyborów, wierności Prawdzie. Jeśli będę się starał się postępować według Boga, jeśli (z)robię wszystko tak, jak Bóg chce, to... sprawiedliwy Sędzia mnie usprawiedliwi. Tyle, że postępowanie według Boga, realizacja Bożej Woli, to bardzo wysoki standard...

..."Jeśli się [kto] nie nawróci, miecz swój On wyostrzy"... Pan Bóg daje miecz - swoje Słowo. Jest to miecz ostry i "obosieczny, przenikający aż do rozdzielenia duszy i ducha, (...) zdolny osądzić pragnienia i myśli serca" (Hbr 4,12). Słowo Boże jest jak skalpel - nóż Boskiego Lekarza, który aby przyjść choremu - człowiekowi grzesznemu - ze skuteczną pomocą posługuje się swoimi narzedziami. To czasem boli, ale jest zbawienne. Bóg zadaje "śmiertelne" ciosy (psalmista pisze o "pociskach śmiertelnych"), ale  nie chce przez to zadać śmierci człowiekowi, ale grzechom, chce, by stary (grzeszny) człowiek we mnie umarł . 

Komentarze

Prześlij komentarz