Psalm 23, czyli o Pasterzu i owieczce...

Psalm. Dawidowy. Pan jest moim pasterzem, nie brak mi niczego.
Pozwala mi leżeć na zielonych pastwiskach.
Prowadzi mnie nad wody, gdzie mogę odpocząć:

orzeźwia moją duszę. Wiedzie mnie po właściwych ścieżkach
przez wzgląd na swoje imię.

Chociażbym chodził ciemną doliną, zła się nie ulęknę, bo Ty jesteś ze mną.
Twój kij i Twoja laska są tym, co mnie pociesza.
Stół dla mnie zastawiasz wobec mych przeciwników;
namaszczasz mi głowę olejkiem; mój kielich jest przeobfity.

Tak, dobroć i łaska pójdą w ślad za mną przez wszystkie dni mego życia
i zamieszkam w domu Pańskim po najdłuższe czasy.


Myślę, że to najbardziej znany psalm Psałterza. I jeden z najpiękniejszych. To pieśń miłości Pasterza do owieczki - jednej jedynej. Tu nie liczy się stado..., cenna i droga (najcenniejsza i najdroższa) jest jedna jedyna owieczka...

..."Pan jest moim pasterzem, nie brak mi niczego"... Pasterz - mój Jezus - troszczy się o mnie i nie pozwoli, by mi zabrakło (...), (...), (...), (...), (...).

..."Pozwala mi leżeć na zielonych"... Kiedyś w Peerelu wszyscy marzyli o zielonych pieniądzach (dolarach), a najbardziej rozkochani w amerykańskiej walucie wołali: "Panie, niech się spełni Twoja obietnica, aby mógł leżeć (spać) na zielonych..." :):):)

..."Wiedzie mnie po właściwych ścieżkach przez wzgląd na swoje imię"... Bóg mnie prowadzi po swojej dobrej (najlepszej) drodze, bo chce się mną pochwalić - powiedzieć: "Udałeś (udałaś) mi się!!! Cieszę się i chlubię tobą!!! Jesteś dobrze (najlepiej) wypasioną moją owieczką!!!" Moje dobro (piękno) świadczy o dobroci (pięknie) mojego Boga...

..."Chociażbym chodził ciemną doliną, zła się nie ulęknę, bo Ty jesteś ze mną"... Dla mnie to jedno z najistotniejszych zdań całego Psałterza, ba..., nawet całej Biblii. SŁOWO - diament, SŁOWO - skarb. "Choćbym nawet szedł doliną cienia śmierci..., Ty, Panie, jesteś większy od moich lęków!!! Ty jesteś zawsze większy... Ty jesteś ze mną!!!" (Deus semper maior) 

Komentarze

  1. Dziękuję za ten fragment: "Udałeś (udałaś) mi się!!! Cieszę się i chlubię tobą!!! Jesteś dobrze (najlepiej) wypasioną moją owieczką!!!"

    Wypasiona owieczka pobiła wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam te słowa i spływa na mnie spokój...
    Czytam raz jeszcze i jeszcze...
    Wierzę, że to WŁAŚCIWE ŚCIEŻKI...

    ...dziękuję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... WŁAŚCIWE ŚCIEŻKI...
      ... BOŻY POKÓJ...
      ... co nam więcej potrzeba???
      ... życzę BŁOGOSŁAWIEŃSTWA!!!

      Usuń
  3. Smerfetka napisała: Zgadzam się - komentarz z tzw wypasiona owieczka - rewelka !!!! Aż ciekawość mnie ogarnęła co wymyśli xpac w następnym psalmie ;) –

    ... dziękuję, wypasiona:) Smerfetko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pisze ksiadz: "To pieśń miłości Pasterza do owieczki - jednej jedynej. Tu nie liczy się stado..., cenna i droga (najcenniejsza i najdroższa) jest jedna jedyna owieczka..."....

    to mój ulubiony psalm .... mam nadzieje ze kiedyś znowu (tak jak dawniej...jak bardzo dawno....) poczuje sie jak owieczka najcenniejsza i najdroższa....a nie jak ostatnia .... a w obecnym czasie: "odtrącona", "zapomniana przez Boga" itd ....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz