"...łaska ogarnia ufających Panu...", czyli Psalm 32...

Psalm 32

"Dawidowy. Pieśń pouczająca.
Szczęśliwy ten, komu została odpuszczona nieprawość,
którego grzech został puszczony w niepamięć.
Szczęśliwy człowiek,
któremu Pan nie poczytuje winy,
w którego duszy nie kryje się podstęp.
Póki milczałem, schnęły kości moje,
wśród codziennych mych jęków.
Bo dniem i nocą ciążyła
nade mną Twa ręka,
język mój ustawał
jak w letnich upałach.
Grzech mój wyznałem Tobie
i nie ukryłem mej winy.
Rzekłem: «Wyznaję nieprawość moją wobec Pana»,
a Tyś darował winę mego grzechu.
Toteż każdy wierny będzie się modlił do Ciebie
w czasie potrzeby.
Choćby nawet fale wód uderzały,
jego nie dosięgną.
Tyś dla mnie ucieczką:
z ucisku mnie wyrwiesz,
otoczysz mnie radościami ocalenia.
«Pouczę cię i wskażę drogę, którą pójdziesz;
umocnię moje spojrzenie na tobie.
Nie bądźcie bez rozumu niczym koń i muł:
tylko wędzidłem i uzdą można je okiełznać,
nie zbliżą się inaczej do ciebie».
Liczne są boleści grzesznika,
lecz łaska ogarnia ufających Panu.
Cieszcie się sprawiedliwi i weselcie w Panu,
wszyscy o prawym sercu, wznoście radosne okrzyki!"

Psalm 32 opowiada o Tajemnicy Sakramentu Pokuty i cudzie przemiany ludzkiego serca...

Owoce Sakramentu Pojednania to: odpuszczona nieprawość, grzech (...) puszczony w niepamięć...

Człowiek, który doświadczył miłosiernej MIŁOŚCI Boga, staje się święty [Szczęśliwy człowiek, któremu Pan nie poczytuje winy]...

Prawda o sprawiedliwości Bożej została ujęta we frazie: dniem i nocą ciążyła nade mną Twa ręka...

Prawdę o miłosierdziu Bożym "czuć" w zdaniach: otoczysz mnie radościami ocalenia (...). Liczne są boleści grzesznika, lecz łaska ogarnia ufających Panu...

Najprostszą formułę Spowiedzi wyraża werset: Wyznaję nieprawość moją wobec Pana...

Skutkami Pojednania i Pokuty są radość i uwielbienie MIŁOŚCI [Cieszcie się sprawiedliwi i weselcie w Panu, wszyscy o prawym sercu, wznoście radosne okrzyki!]... 

Komentarze